وزیر ارتباطات خبر داد: اتصال ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت تا پایان سال/ به زودی از اینترنت کودک و نوجوان رونمایی می‌کنیم

20:49 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۰۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از کارهای دولت سیزدهم بحث اینترنت کودک و نوجوان است که به زودی از آن رونمایی می‌کنیم.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌ و پرورش مسئولیت سنگینی در شرایط فعلی کشور دارد چرا که باید بتواند در این شرایط، نسلی خلاق و امیدوار و مجاهد پرورش دهد و این کار آسانی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دشمنان امید را در مردم نشانه رفته‌اند و تلاش می‌کنند نسل آینده را از نظام ناامید کنند.

زارع پور گفت: نسلی که آموزش و پرورش تربیت کرده توانسته اند در بسیاری از زمینه‌ها موجب خودکفایی شوند.

وی ادامه داد: فناوری همه حوزه ها را در نوردیده است و آموزش هم یکی از آن حوزه‌هاست. بستر آموزشی شاد اگر در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گرفت مثل خیلی کشورها دچار مشکل می شدیم اما در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتیم و دین خود را ادا کردیم البته انتقادات جدی به شاد وارد است.

وی ادامه داد: عدالت آموزشی را برقرار کردیم و از نقاط دوردست توانستند از امکانات استفاده کنند. در در حال حاضر ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت برخوردار هستند. و تا آخر امسال این رقم را به ۹۵ درصد می‌رسانیم.

زارع پور افزود: غیر از حوزه زیرساخت، در بحث پلتفرم های آموزشی جدید امیدواریم بتوانیم حداکثر ظرفیت را به کار گیریم. پروژه بزرگی در پیش داریم که بحث فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که نسخه شفابخش اینترنت است و اتصال مدارس از طریق فیبر نوری را در برنامه ها قرار داده‌ایم.

وزیر ارتباطات گفت :در برنامه ششم توسعه اتصال مدارس مطرح است و ۸۰ هزار مدرسه آموزش و پرورش به فیبر نوری متصل هستند و اتصال همه مدارس از طریق فیبر نوری آغاز می‌شود.

وی از مدیران آموزش و پرورش به عنوان سرمایه یاد کرد و گفت : از شما می‌خواهم سواد فضای مجازی را درنظر بگیرید. اینترنت به صورتی است که هرچقدر کنترل کنید به هرحال بچه‌ها در معرض محتوای نادرست قرار می گیرند.
هیچ جای دنیا خانواده‌ها و دانش آموزان را در فضای مجازی بی پناه نگذاشته اند.

وی گفت: یکی از کارهای دولت سیزدهم بحث اینترنت کودک و نوجوان است که به زودی از آن رونمایی می‌کنیم و ابزاری تهیه کرده ایم تا کسانی که می خواهند اینترنتی ایمن و سالم برای گروه های سنی مختلف دریافت کنند از این سیستم بهره ببرند تا اگر بچه ها خواستند از فضای مجازی بهره‌مند شوند، خیال خانواده‌ها راحت باشد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *