سخنگوی دستگاه قضا: مردم انتظار دارند عدالت از سوی مسئولان به نحو احسن اجرا شود

17:15 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۹۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سخنگوی دستگاه قضا گفت: امروز مردم مطالبات بحقی دارند و می خواهند عدالت از سوی مسئولان به نحو احسن اجرا شود، در این خصوص رسانه‌ها به عنوان زبان گویای مردم باید خواسته آنها از مسئولان تعقیب کنند .

خبرگزاری میزان- مسعود ستایشی در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی گفت: نگاه دومین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری آذربایجان غربی، نگاه تنویر افکار عمومی و تبیین عدالت است و این بسیار ارزشمند است.

ستایشی ادامه داد: رسانه در انتقال پیام، زوایای مهمی را در خود دارند و می بایست به این زوایا و ابعاد در حوزه پیام رسانی شناخت داشته باشند و در عین رعایت رعایت عدالت به آنها پرداخته شود و آنچه که وظیفه رسانه و مورد تاکید است، اطلاع رسانی صحیح، شفاف و ضابطه مند است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: امروز قوه قضاییه به عنوان مطالبه گر در راستای اصلاح جامعه از نقد فضای رسانه‌ای استقبال می کند ولی نقدی که منصفانه و به منظور اصلاح امور برای جلب رضایتمندی مردم باشد.

وی افزود: نگاه قوه قضاییه، نگاه حراست و صیانت از آزاد اندیشی با رعایت عدالت است و رعایت عدالت نه به عنوان شعار بلکه هم دستور کار و هم وظیفه این قوه است.

ستایشی گفت: امروز مردم مطالبات بحقی دارند و می خواهند عدالت از سوی مسئولان و مدیران جامعه به نحوه احسن اجرا شود، در این خصوص رسانه‌ها به عنوان زبان گویای مردم و به نمایندگی از آحاد جامعه باید خواسته مردم از مسئولین را تعقیب کنند و به متعاقباً خدمات و دستاوردهایی که واجد عدالت است را به صمع و نظر مردم برسانند.

جامعه امروز از کمبود اطلاعات حقوقی در رنج است

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: جامعه امروز از کمبود اطلاعات حقوقی در رنج است و بخش عظیمی از آسیب های اجتماعی ناشی از عدم اشراف شهروندان به مباحث حقوقی و قانونی است.

عتباتی ادامه داد: ارتباط دوسویه بین دستگاهها و رسانه ها می تواند در بالا بردن آگاهی های اجتماعی بسیار موثر باشد و اگر به درستی تنظیم شود آثار و برکات آن را در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: دستگاه قضایی استان ارتباط خوبی با اصحاب رسانه دارد و همواره تلاش نموده با تقویت این ارتباط گام موثری را در افزایش آگاهی های حقوقی بردارد.

وی ادامه داد: روشنگری و جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری بیشتر توسط عزیزان در حوزه قلم و رسانه اتفاق می افتاد و یکی از مهمترین بروزها و نمودهای عینی در جهاد تبیین، در حوزه رسانه اتفاق می افتاد و در جایی که رسانه های انقلابی در مقابل معاندین نظام مقدس اسلامی که با اقدامات و تبلیغات مسموم و انتشار اخبار کذب و مبهم درصدد هستند اقدامات و دستاوردهای نظام را تحت الشعاع قرار دهند با روشنگری مقابله می کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: سعی و تلاش دستگاه قضایی استان بر این است در انعکاس اخبار و عملکرد های خود بیشتر و بهتر از ظرفیت رسانه های استان بهره بگیرد چرا که اعتقاد ما بر این است که اصلاح و حرکت در مسیر صحیح و درست نیازمند این است که از نقدها و پیشنهادهای سازنده استفاده نمود ولی باید بین اصلاح و سیاه نمایی و نقد و تخریب تفاوت قائل شد و این جشنواره در راستای این مهم است.

عتباتی افزود: جامعه امروز تشنه فرهنگ و گذشت، مصالحه و مدارا است از این رو رسانه ها می بایست در ترویج این فرهنگ نقش خود را به مانند سابق ایفاء کنند، به مانند انعکاس اخبار سازش های صورت گرفته‌ در این مورد به خوبی عمل می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *