مدیر انتشارات روایت فتح: آرامش امروز بازار نشر حاصل تلاش و نظارت قوه قضاییه بر کشف و آزادسازی انبارهای کاغذ است

9:00 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۴۳۰
مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح گفت: آرامش خاطر در بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان دستاوردی قابل توجه برای فعالین حوزه هایی به شمار می رود که قوه قضاییه به آنان ورود می کند زیرا حرکت قوه قضاییه با استفاده از راهکارهای قانونی و نظارت بر عملکرد واردات کاغذ می تواند نتایج ارزشمند و مناسبی را در پی داشته باشد.

مهدی محمدخانی در گفت‌وگو با میزان پیرامون ورود قوه قضاییه به کشف و آزادسازی انبارهای کاغذ دپو شده گفت: هر جا قوه قضاییه اقدام به نظارت بر عملکرد آن حوزه داشته باشد شاهد اصلاح در روند فعالیت های آن حوزه و در عین حال موفقیت و دستاوردهای ارزنده ای برای آن حوزه بوده‌ایم.

وی در همین راستا ادامه داد: آرامش خاطر در بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان دستاوردی قابل توجه برای فعالین حوزه هایی به شمار می رود که قوه قضاییه به آنان ورود می کند زیرا حرکت قوه قضاییه با استفاده از راهکارهای قانونی و نظارت بر عملکرد واردات کاغذ می تواند نتایج ارزشمند و مناسبی را در پی داشته باشد.

قوه قضاییه

 محمدخانی با اشاره به عملکرد برخی از واردکنندگان کاغذ ابراز کرد: چنانچه دستگاه‌های نظارتی از ابتدا نظارت بر عملکرد واردکنندگان داشتند قطعا شرایط بدین نحو پیش نمی‌رفت و اکنون قوه قضاییه با ورود به هنگام خود توانسته در راستای کمک به صنعت نشر قدم‌های موثری بردارد.

وی رویدادهای بازار پر تنش کاغذ را طی هفته های اخیر مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: بزرگترین و مهمترین چالش امروز ناشران نوسانات بسیار زیاد در عرصه قیمت کاغذ است این مهم برای ناشرانی که به صورت غیر دولتی فعالیت می کنند بسیار دشوار تر بوده است.

هماهنگی در جهت هم افزایی

مدیر انتشارات روایت فتح تاکید کرد: هماهنگی بیشتر بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین قوه قضاییه و وزارت صمت امری مهم و ضروری در جهت هم افزایی و نظارت بر رویدادها و ارائه تسهیلاتی است که به برخی از واردکنندگان داده شده  تا از دپو کالایی همانند کاغذ آن هم با ارز دولتی جلوگیری شود. این انبارهای کاغذ در حالی شکل گرفته‌اند که جامعه ناشران به این نوع از کاغذها نیازی مبرم دارند تا فرهنگ کشور را شکل دهند.

خود کفایی و عدم نیاز

محمدخانی نظارت را ارزشمند دانست و اظهار کرد: نظارت بر عملکرد واردکنندگان از یک سو و تلاش برای راه اندازی خطوط تولید کاغذ در داخل کشور در راستای خود کفایی و عدم نیاز به واردات روندی قابل قبول بوده و نتایجی مثمر ثمر به همراه خواهد داشت.

مدیر انتشارات روایت فتح اشاره ای به قیمت کاغذ در بازار داشت و بیان کرد: اگرچه این روزها قیمت دلار رو به کاهش نهاده اما قیمت کاغذ همچنان روند صعودی دارد و این امر سئوالات فراوانی را با خود به همراه می آورد.

تبعات افزایش قیمت کاغذ

وی تبعات افزایش قیمت کاغذ در بازار را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: از آنجا که فعالیت های نشر مبتنی بر خرید کاغذ از بازار است و این بازار طی سال‌های اخیر دائما با افزایش قیمت همراه بود لذا شرایط برای ادامه فعالیت ناشران بسیار سخت و دشوار شده است در همین راستا بحران هایی که به صورت چند باره بر فعالان عرصه نشر تحمیل شد نیز چالش‌هایی را با خود به همراه داشته و عواقب تلخی به دنبال آورده است.

قوه قضاییه

محمدخانی ریزش مخاطب را از جمله نتایج افزایش قیمت کاغذ دانست و خاطرنشان کرد: بالا رفتن قیمت کاغذ به معنای بالا رفتن قیمت کتاب بوده و این افزایش در شرایطی که خانواده سبد خرید خود را کوچکتر کرده به معنای عدم خرید کتاب خواهد بود که علاوه بر فرهنگ حوزه نشر را نیز متضرر خواهد کرد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *