ورود دادستانی کل کشور به موضوع ساخت و ساز در حریم باغ ملی گیاه شناسی

9:54 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۰۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: دادستانی کل کشور به موضوع احداث مجتمع مسکونی بلند مرتبه ۵ هزار و ۲۰۰ واحدی در جوار باغ ملی گیاه شناسی ورود کرده است.

غلامعباس ترکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دستور رسیدگی معاون اول رئیس جمهور به پرونده برج سازی ۵ هزارو ۲۰۰ واحدی در حریم باغ ملی گیاه شناسی تهران و ارسال نامه به رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی به این پرونده، اظهار کرد: دادستانی کل کشور به موضوع احداث مجتمع مسکونی بلند مرتبه ۵ هزار و ۲۰۰ واحدی در جوار باغ ملی گیاه شناسی ورود کرده است.

وی افزود: بازدیدی با حضور مسئولان مربوط باغ ملی گیاه شناسی از این پروژه ساختمانی انجام شد و فعالیت‌های عمرانی و گود برداری آن از نزدیک مشاهده و تحقیقات میدانی انجام شد؛ بلوک‌های ساختمانی مذکور در مرحله گودبرداری هستند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان باغ ملی مدعی هستند احداث این شهرک مسکونی در حریم باغ ملی بوده و برخلاف قانون و استانداردهای ملی و بین المللی صورت می‌گیرد و مشکلات متعددی را از نظر ترافیکی، آلودگی هوا ، تامین آب مناسب و مسائل زیست محیطی به وجود می‌آورد و در نتیجه حفظ گونه‌های نادر ژنتیکی این باغ ملی منحصر به فرد به مخاطره می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

بازدید معاون دادستان کل کشور از باغ ملی گیاه شناسی ایران

ترکی یادآور شد: به منظور بررسی دقیق موضوع از مسئولان تعاونی و پروژه مسکونی در حال احداث، در دادستانی تحقیق شد که مستنداتی مبنی بر صدور مجوز ها و پروانه ساختمانی از شهرداری تهران ارائه کردند لذا از شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استعلاماتی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: شهرداری تهران باید در خصوص چگونگی و فرایند صدور مجوزهای ساخت وساز و پروانه ساختمان برای این مجتمع بزرگ در ضلع شمالی باغ ملی پاسخگو باشد و مستندات مربوط را جهت بررسی ارائه کند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید به‌طور مستند در مورد حریم باغ ملی اظهار نظر کند تا مشخص شود بر اساس استانداردهای قانونی، ساختمان در حال احداث در حریم باغ ملی قرار دارد یا خیر؟

ترکی با اشاره به اینکه استعلامات و کارشناسی لازم در حال پیگیری است، گفت: باید هر دو مرجع هرچه سریع‌تر پاسخ لازم را به همراه مستندات به دادستانی کل کشور ارائه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *