رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با تلاش شورای حل اختلاف خراسان شمالی یک محکوم به قصاص به زندگی بازگشت

18:26 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۹۳۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی در استان و رهایی محکوم علیه از اجرای مجازات قصاص خبر داد.

سیدابراهیم محجوب در گفت و گو با میزان اظهار کرد: با تلاش شعبه ویژه صلح و سازش و ستاد صبر شهرستان جاجرم و پیگیری های دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، سرانجام اخیرا یک فقره پرونده قتل عمد به مصالحه انجامید و بدین ترتیب محکوم علیه از اجرای مجازات قصاص نفس رهایی یافت.

وی با اشاره به قطعیت دادنامه صادره، گفت: در حالی که پس از تائید حکم دادگاه کیفری استان مبنی بر قصاص محکوم علیه توسط دیوان عالی کشور، همه چیز معد اجرای حکم صادره بود؛ خوشبختانه تلاش های انجام شده نتیجه داد و به ثمر نشست و نهایتا طی چند روز گذشته، اولیا دم ضمن اعلام رضایت از حق قانونی مبنی بر قصاص صرف نظر کردند.

وی با اشاره به جایگاه والای صلح و سازش در فرهنگ ایرانی و اسلامی و نهادینه شدن این سنت پسندیده و حسنه در بین مردم خراسان شمالی اظهار کرد : میزان بالای صلح و سازش بالاتر از میانگین کشوری و جایگاه ممتاز استان خراسان شمالی در این خصوص، نشان از روحیه ایثار و ازخودگذشتگی مردمی دارد که برغم همه مشکلات و محرومیت ها به توصیه های دین مبین اسلام و آموزه های قرآنی در خصوص اطلاح ذات البین توجه ویژه دارند.

محجوب اظهار کرد: فرهنگ صلح و سازش در آموزه های دینی ما مسلمانان نسبت به سایر مکاتب بیشتر مورد عنایت قرار گرفته بطوریکه در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام گسترش به صلح و سازش و رفع اختلافات و خصومات به نحو مسالمت آمیز بسیار تاکید و سفارش فراوان شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *