کشف 2 میلیون و 621 هزار قلم کالای قاچاق

16:53 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۹۳۲۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کنترل شبانه روزی پلیس از انبارهای کالا خبر داد و گفت: در 72 ساعت گذشته 352 انبار کالا بازدید و 2میلیون و 621 هزار قلم کالای قاچاق کشف شد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در پلیس امنیت اقتصادی بیان داشت: در اطراف تهران هزاران انبار بزرگ وجود دارد که توسط پلیس رصد و کنترل می شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در پایش انبارها عرضه کالای قاچاق در سطح شهر با تشکیل ۱۴۰ تیم پلیسی و بهره‌گیری از ۴۲۰ نفر از همکاران در ۷۲ ساعت گذشته از ۳۵۲ اموال و اماکن بازدید به عمل آمد.

وی افزود: در این بازید ها مقادیر قابل توجهی کالا به تعداد 2 میلیون و 621 هزار قلم کالای قاچاق کشف و در این زمینه ۴۶ نفر دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده بیش از 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است بیان داشت: از این عملیات یک انبار لوازم یدکی خودرو که بیش از ۲۰۰ هزار قلم لوازم یدکی خودرو احتکار شده بود شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف یک انبار روغن موتور خاطر نشان کرد از این انبار حدود ۳۱۷ هزار لیتر روغن موتور که به صورت قاچاق نگهداری می‌شد کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه از یک انبار دیگر ۶۴ هزار حلقه لاستیک و بیش از ۴۶ هزار رینگ کشف شد بیان داشت : پلیس به صورت ویژه انبارهای موجود در پایتخت را رصد و تحت کنترل دارد.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری فردی که با سوءاستفاده از افراد کم بضاعت به صورت سازمان یافته اقدام به ثبت بیش از ۵۰ شرکت کرده بود بیان داشت: در بررسی ۴ شرکت از شرکت های این فرد مشخص شد که این فرد بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ مرحله طرح مقابله با دلالان ارزی توسط پلیس امنیت اقتصادی اجرا شده است بیان داشت: تاکنون در این زمینه ۵۵ نفر دستگیر و بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان ارز از آنان کشف شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *