کلهر: رشته‌ای با ٨٠ میلیون مخاطب نمی‌توانست با یک فدراسیون مدیریت شود

14:10 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۹۵۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: تمام ابعاد کارشناسی، قانونی و منافع مردم و فدراسیون درنظر گرفته شده و تشکیل این فدراسیون کمک می‌کند که بعد از دوره پساکرونا که نیاز به کار چند برابر داریم خیلی زودتر به نتیجه دلخواه برسیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر درخصوص هدف از تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که با آن مواجه هستیم و موضوع مورد بررسی حوزه ورزش همگانی در ۸ ماه گذشته بوده است، برنامه ملی مبارزه با کم تحرکی و کاهش خیلی شدید میزان تحرک در میان عموم جامعه بود. وضعیت تحرک بیش از ۷۰ درصد مردم به گونه‌ای است که در معرض کم تحرکی قرار دارند که این فقر حرکتی علاوه بر آسیب زدن بر سلامت افراد جامعه در کاهش شور و نشاط اجتماعی نیز تاثیر دارد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نیاز رفع وضعیت بحرانی کم تحرکی به انگیزه و شوک مثبت جهت ایجاد تحرک جدی، عنوان کرد: با توجه به ارزیابی‌های کارشناسی و گفت‌وگوهای صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که اولین قدم ایجاد تحول و انگیزه، تحول ساختاری است.

کلهر با اشاره به وجود ۶۴ سبک و رشته ورزشی در فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی، بعنوان یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌ها بدلیل تراکم بیش از حد سبک‌ها و رشته‌های ورزشی نتوانست چالاکی و چابکی لازم را داشته باشد. بر این اساس، برخی از کارشناسان با توجه به بررسی‌های کارشناسی به تفکیک این فدراسیون به چند فدراسیون جهت بالا بردن چابکی و فعال کردن ورزش عمومی تاکید کردند.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه مجموعه تمامی بررسی‌ها این شد که ۳ انجمن قابلیت کاندیدا شدن فدراسیون جدید را دارند بیان کرد: یکی از این انجمن‌ها آمادگی جسمانی بود که از گذشته جدا بود و در یک مقطع تاریخی با دلایل غیر کارشناسی چون کم کردن فدراسیون‌ها ادغام شده بود.

کلهر با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی فدراسیون آمادگی جسمانی زنان خانه‌دار هستند که در معرض خطر جدی فقر حرکتی‌اند، افزود: بر این اساس چند جلسه کارشناسی با حضور روسای اولیه ورزش همگانی و آمادگی جسمانی برگزار شد و جمع بندی این نشست‌ها مطرح شدن پیشنهاد جدا سازی آمادگی جسمانی بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در ادامه جهت طی شدن مراحل قانونی این پیشنهاد در شورای معاونین مطرح شد و پس از کسب رای مثبت شورای معاونین، ذیل آیین نامه جز ۱۱ بند الف ماده ۴ قانون اهداف وظایف وزارت ورزش و جوانان که شورا و مسیری را جهت تاسی و لغو فدراسیو‌ن‌ها در نظر گرفته است، قرار گرفت.

معاون توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در ادامه ادامه داد: علاوه بر امادگی جسمانی، ۲ فدراسیون دیگر نیز پیشنهاد داده شد و پس از بررسی‌های انجام شده فدراسیون آمادگی جسمانی مورد تایید قرار گرفت و هر ۷ عضو شورا به تشکیل فدراسیون‌ها رای مثبت دادند و خدمت وزیر ورزش و جوانان رفت و امروز بعنوان جدیدترین فدراسیون با ساز و کار تمامی فدراسیون‌های آماتوری با طی کردن تمامی مراحل قانونی معرفی شد.

کلهر تاکید کرد: عملی شدن این اتفاق بار سنگینی را که بردوش فدراسیون ورزش همگانی بوده است برمی‌دارد و باعث چابکی و فعال شدن فدراسیون می‌شود و در حال حاضر ۲ فدراسیون در ورزش همگانی داریم که می‌توانند در کنار یکدیگر با توجه به نوع رشته های زیر مجموعه شان فعالیت کنند.

وی افزود: برای رشته‌هایی که سه میلیون مخاطب دارد یک فدراسیون مشخص شده و قطعا برای رشته‌ای که بیش از ۸۰ میلیون مخاطب دارد و تا به امروز تنها با یک فدراسیون ورزش‌های همگانی اداره می‌شد نمی‌تواند جوابگوی این همه مخاطب باشد. جامعه مخاطب ورزش آمادگی جسمانی بسیار گسترده است و در سفرهای استانی که داشتیم بسیاری از مدیران کل و روسای هیات‌های ورزش‌های همگانی استان‌ها موافق تفکیک رشته آمادگی جسمانی بودند.

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: تنوع بیش از حد رشته‌ها در فدراسیون همگانی باعث شده بود که بخش زیادی از فعالیت‌ها نظارت ناپذیر شود. گزارش‌های مختلفی از تخلفات برگزاری دوره‌ها و نحوه قیمت‌ها داشتیم که با این اتفاق قطعا بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.

کلهر خاطرنشان کرد: کاملا حوزه‌های دو فدراسیون تفکیک شده است و مشخص شده کدام کمیته‌ها به فدراسیون آمادگی جسمانی منتقل می‌شود. تمام تلاش ما این بود که هیج‌گونه ابهامی در کار باقی نماند. تمام جهات کارشناسی، قانونی و منافع مردم و فدراسیون درنظر گرفته شده و کمک می‌کند که بعد از دوره پساکرونا که نیاز به کار چند برابر داریم خیلی زودتر به نتیجه دلخواه برسیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *