آنچه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گذشت؛ از تعیین اهداف طرح بانکداری جمهوری اسلامی تا انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

12:48 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۸۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور بیش از دو سوم از نمایندگان برگزار شد.

خبرگزاری میزان _ نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده یک آن با 198 رأی موافق، یک رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین در ادامه نمایندگان ماده 2 طرح بانکداری اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت این ماده را با 175 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

اهداف این ماده شامل: کمک به تحقق اهداف و احکام اقتصادی مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌ ویژه بند(5) اصل چهل و سوم قانون اساسی، و سیاست‌های کلی نظام به‌ویژه بندهای (1) و (9) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای استقلال، اقتدار، کارآمدی و پاسخگویی بانک مرکزی، ارتقای سلامت، اثربخشی و پاسخگویی شبکه بانکی و مدیریت ایجاد اعتبار و تنظیم جریان نقدینگی کشور، به‌منظور هدایت تسهیلات و اعتبارات در جهت توسعه زیرساخت‌ها و صنایع اساسی و تأمین مالی سالم، پایدار و عادلانه واحدهای اقتصادی و خانوارها و جلوگیری از تمرکز ثروت است.

در جریان بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران نمایندگان با ماده 3 این طرح نیز با 183 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این ماده؛ بانک مرکزی باید کنترل تورم و ثبات سطح عمومی قیمت‌ها، ثبات و سلامت شبکه بانکی و سایر «اشخاص تحت نظارت»، حمایت از رشد اقتصادی و اشتغال و حفظ و ارتقای ارزش پول ملی را محقق کند.

مشخص شدن اعضای ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها

در ادامه نمایندگان اعضای ناظر قوه مقننه در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها را مشخص کردند که بر این اساس علیرضا منادی سپیدان با 163 رأی و علی کریمی فیروزجایی نیز با 163رأی به عنوان اعضای ناظر انتخاب شدند.

اعضای ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش معرفی شدند

مهدی روشنفکر و محمد وحیدی نیز منتخبین نمایندگان مجلس برای اعضای ناظر قوه مقننه در شورای عالی آموزش و پرورش بودند.

۲ عضو ناظر در شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری را مشخص شد

با رای نمایندگان همچنین علیرضا پاک فطرت و روح الله متفکرآزاد با 164 رأی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شدند.

انتخاب اعضای ناظر مجلس در شورای عالی نظام پزشکی

در ادامه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتخاب 2 نفر به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای عالی نظام پزشکی نیز در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که با اعلام رئیس مجلس، عبداالحسین روح الامینی و رضا آریان پور را به ترتیب با 96 و 94 رأی موافق به عنوان اعضای ناظر انتخاب شدند.

معرفی اعضای ناظر مجلس در هیأت مرکزی حل اختلافات و رسیدگی به شکایت شوراها

همچنین با رای نمایندگان ولی الله بیاتی با 106 رأی و رسول فرخی میکال با 81 رأی اعضای ناظر قوه مقننه در هیأت مرکزی حل اختلافات و رسیدگی به شکایت شوراها شدند.

اعضای ناظرمجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر

در ادامه جلسه امروز اعضای ناظر قوه مقننه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شدند، منتخبین نمایندگان مرتضی آقاتهرانی با 162 رأی و محمدرضا مبلغی با 162 رأی بودند.

معرفی اعضای ناظر مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات

با رای نمایندگان همچنین سید جلیل میرمحمدی و سید مرتضی خاتمی به عنوان اعضای ناظر مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مشخص شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *