آغاز مجدد ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

12:10 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۷۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از هفته آینده امکان ثبت نام مجدد در شهرهای دارای زمین فراهم خواهد شد.

خبرگزاری میزان - محمود محمودزاده در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: طرح نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که هم از نظر مبلغ تسهیلات و عم درصد تسهیلات از طرح های دیگر متفاوت است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پنج میلیون و ۶٠٠ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون ۵٠٠ هزار متقاضی حائز شرایط ۴ گانه بودند.

وی افزود: از هفته آینده امکان ثبت نام مجدد در شهرهای دارای زمین فراهم خواهد شد.

محمودزاده در ادامه گفت: تمام ساختارهای مالی نهضت ملی مسکن با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین شده است و مراحل خود را طی می‌کند تا با حداقل تکانه‌های اقتصادی این طرح به سرانجام برسد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش اقتصادی نهضت ملی مسکن 4 هزار هزار میلیارد تومان است، گفت: وقتی صحبت از این مبلغ می‌شود به صورت کلی 70 درصد این مبلغ مربوط به مصالح ساختمانی و ٣٠ درصد باقی مربوط به خدمات در حوزه های مختلف است.

وی افزود: هر واحد مسکونی حدود 120 متر ناخالص یک شغل مستقیم و 1.1 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند و در مجموع با ساخت 4 میلیون مسکن امکان ایجاد و حفظ 8.8 میلیون شغل وجود دارد.

محمودزاده گفت: برای نهضت ملی مسکن 6 راهبرد تدوین شده است که اولین راهبرد افزایش ساخت‌وساز بخش خصوصی بود؛ بخش خصوصی سالانه حدود 300 تا 350 هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی دریافت می‌کند و برای افزایش ساخت‌وساز این بخش مجوزی دریافت کردیم تا بتوانیم تسهیلات ساخت را به آنها پرداخت کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور بدون خرید اوراق و بدون سپرده‌گذاری خواهد بود، ابراز کرد: طی 5 ماه اخیر این رویکرد باعث شده است 335 هزار متقاضی خودمالک در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

وی افزود: راهبرد دوم افزایش ساخت‌وسازها در بافت فرسوده شهری بود. سالانه حدود 50 هزار واحد در این بخش پروانه صادر می‌شود، برای این موضوع امتیازاتی از جمله تسهیلات و تخفیفات در قالب نهضت ملی مسکن ارائه می‌شود.

محمودزاده گفت: در راهبرد سوم ما به‌دنبال تأمین مسکن دهک‌های یک تا 3 هستیم که حدود 330 هزار نفر مشمول این راهبرد شناسایی شده‌اند. بر اساس برنامه این دهک‌ها حداقل آورده را در طرح نهضت ملی مسکن خواهند داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که برای دهک‌های مختلف تسهیلات،‌ سود و آورده متفاوت است،‌ اظهار کرد: دهک‌های یک تا سوم کمترین سود را پرداخت می‌کنند که البته مابه‌التفاوت سود را دولت پرداخت کند. راهبرد چهارم برای دهک‌های چهارم تا 6 است که برای آنها نیز سیاست‌های حمایتی اعمال می‌شود. یکی از دیگر از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی نیز مسکن استیجاری است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مسکن بازار مسکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *