پیگیری صدور پروانه ساختمانی به‌صورت ۲ مرحله‌ای/ قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع ساختمان ١٠ میلیون تومان است

11:32 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۶۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران گفت: قیمت ساخت و‌ساز در طرح نهضت ملی مسکن بین ۷ تا ۸ میلیون تومان اعلام شده است اما در حال حاضر قیمت ساخت هر‌متر‌مربع ساختمان تکمیل شده حدود ۱۰ میلیون تومان است.

خبرگزاری میزان - رامین کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر قیمت ساخت و‌ساز در طرح نهضت ملی مسکن بین ۷ تا ۸ میلیون تومان اعلام شده است اما در حال حاضر قیمت هر‌متر‌مربع ساختمان تکمیل شده حدود ۱۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: بزرگترین چالش در مسکن ملی بحث جذب سرمایه و بخش خصوصی است و در تلاشیم در کنار آنها شرکت های دانش بنیانی داشته باشیم که بتوان انتقال تکنولوژی را انجام‌دهیم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در حال حاضر سامانه ها در داخل استان تهران یک پارچه شده است تا بتوانیم ساخت و ساز به به صورت واقعی و‌توسط افراد دارای صلاحیت ساخته شود.

کرمی با بیان اینکه متولی صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران شهرداری است در خصوص آمار پروانه‌های ساختمانی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار ساختمان ورودی به سازمان بوده است که از نظر متراژی ۸ میلیون متر مربع مساحت در ۲۲ منطقه شهر تهران را شامل می شود.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ هزار ساختمان به مساحت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع وردی سازمان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران گفت: برای پروژه های نهضت ملی مسکن تخفیف های ۵۰ درصدی برای خدمات را در نظر گرفته ایم و تمامی این پروژه ها را تضمین کیفیت می‌کنیم.

وی افزود: بحث صدور پروانه ساختمانی به‌صورت ۲ مرحله‌ای در حال پیگیری است که این طرح به پیشنهاد شهرداری در حال بررسی است و پروانه ابتدایی شامل طرح و مجوز اولیه است که شهرداری طی مدت ۱۰ روز انجام می‌دهد و مرحله دوم شروع به عملیات ساختمانی و مجری ذی صلاح است.

به گفته کرمی صدور جواز ساخت از ۴۰ میلیون متر مربع در آخرین سال دولت دهم به ۱۳ میلیون مترمربع در سال ۹۹ کاهش یافت این در حالی است که تعداد مهندسان در طی چند سال اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *