معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی از ساخت و سازهای منطقه 18 تهران بازدید کرد

17:39 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۹۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در راس هیئتی با بازدید از منطقه 18 تهران در جریان وضعیت ساخت و ساز این منطقه شهری قرار گرفت.

خبرگزاری میزان -  معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور، امروز (29 مرداد) از برخی نواحی و حریم منطقه 18، بازدید و از نزدیک در جریان برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز قرار گرفت و دستورات لازم را پیرامون برخورد با ترک فعل مسئولان در این زمینه صادر کرد.

احمد اسدیان در حاشیه این بازدید خطاب به مسئولان شهری منطقه ١٨ شهر تهران اظهارکرد: اجازه ندهید زمین‌خواران آجر روی آجر گذارند، باید بدون هیچ ترسی، از اقدامات خلاف قانون در ساخت‌وساز غیرمجاز و تفکیک اراضی کشاورزی و باغ‌ها جلوگیری به عمل آید و مطمئن باشید که سازمان بازرسی از شما حمایت خواهد کرد.

در ادامه این برنامه از تعدادی از ساختمان‌هایی که برخلاف مقررات و ضوابط و بدون پروانه ساخته شده بودند نیز بازدید میدانی انجام شد.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی در ادامه حضور خود در برخی نواحی منطقه ١٨، از یک ساختمان 8  طبقه که بدون پروانه و در یک کوچه 2 متری ساخته شده بود، بازدید و با صدور دستور به بازرس امور شهرداری‌ها، نسبت به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه تأکید کرد و گفت: با عواملی که مانع این ساخت‌وساز غیرقانونی نشده و به وظیفه خود عمل نکردند، برخورد شود.

وضعیت شن چاله در منطقه ١٨ تهران، احداث ساختمان‌های غیرمجاز و پیگیری تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی، تفکیک غیرقانونی و ساخت ویلای غیرقانونی نیز در جریان این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به یکی از مشکلات منطقه ١٨ تهران مبنی بر اینکه حریم این منطقه از لحاظ قضایی جز شهرستان اسلامشهر بوده و بین شهرداری اسلامشهر و منطقه 18 در این زمینه اختلاف‌نظر وجود دارد، اسدیان در حاشیه بازدید مذکور، در تماسی با دادستان عمومی وانقلاب اسلامشهر بر این نکته تأکید کرد که برای برخورد با تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی و باغات باید در تصمیمات اتخاذ شده بین مسئولان هماهنگی لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه در جریان بازدید از وضعیت برخی از اراضی که با تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی تبدیل شده بودند، گفت: اگر در این خصوص ترک فعلی از سوی مسئولان جهاد کشاورزی صورت گرفته باشد، سازمان بازرسی ورود جدی خواهد کرد.

در این بازدید مهرورز بازرس کل وزارت کشور و شهرداری‌ها، حسن زاده رئیس دادسرای ویژه انفال، ثروت های عمومی و شهرداری ها، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمدجواد خسروی شهردار منطقه ١٨ تهران ، ملازم شهردار ناحیه 3 این منطقه و علیرضا صادقی مدیرکل حریم تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *