افزایش آمار خودکشی زندانیان در زندان‎های فرانسه

15:40 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۷۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودکشی زندانیان در فرانسه به چالشی جدی برای زندان‌های این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – مشکلات روانی، ازدحام جمعیت و ناکارآمدی اقدام‌های مقام‌های دولتی در زندان‌های فرانسه سبب شده تا شمار خودکشی زندانیان در زندان‌های این کشور در روندی صعودی قرار بگیرد.

به گزارش «سی نیوز»، از ماه می سال جاری میلادی تاکنون، 6 زندانی در بازداشتگاه «نانت» خودکشی کردند؛ در ماه جاری نیز طی سه روز دو زندانی در این بازداشتگاه دست به خودکشی زدند.

کارشناسان دلیل روند رو به رشد خودکشی زندانیان در این زندان را مشکلات روانی زندانیان و بی توجهی مقام‌های مربوطه می‎دانند.

«فیگارو» پیشتر در گزارشی به نقل از وزارت دادگستری اعلام کرده بود که در سال 2021، در زندان‌های فرانسه 122 نفر جان خود را بر اثر خودکشی از دست دادند.

رقم مذکور نشان دهنده رشد شمار خودکشی‌ها در زندان‌های فرانسه در سال‌های اخیر است؛ چراکه 111 زندانی در سال 2020 و 114 زندانی در سال 2019 در زندان های فرانسه خودکشی کرده بودند.

نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه 6 برابر بیشتر از نرخ خودکشی در جمعیت عمومی در این کشور است.

ضمن این که به گزارش « observatoire»، نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه از نرخ خودکشی در زندان‌های اتریش، آلمان و دانمارک بالاتر است.

نکته مهم این که آمار ارائه شده توسط زندان‌های فرانسه در مورد شمار زندانیانی که خودکشی کرده اند، شامل خودکشی زندانیان در دوران مرخصی نمی‌شود.

با وجود این، براساس آمار موجود باید گفت که میانگین نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه سالانه 1.7 زندانی به ازای هر هزار زندانی است؛ هرچند در برخی از زندان‌ها این نرخ به بیش از 3 زندانی به ازای هر هزار زندانی می‌رسد.

از مهم ترین دلایل اقدام زندانیان برای خودکشی می‎توان به مشکلات روانی، عدم تامین امنیت در زندان‌ها و ازدحام جمعیت در زندان اشاره کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *