رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صادق‌زاده: باید حکم سرپرستی باقرزاده در فدراسیون شمشیربازی باطل شود/ قربانی توانایی هدایت سابر را ندارد

7:45 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۷۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مربی تیم شمشیربازی گفت: باقرزاده شاید خودش نتواند به دلیل بازنشستگی در انتخابات شرکت کند، اما در حال مهندسی انتخابات هستند.

یوسف صادق‌زاده در گفت‌وگو با میزان، با انتقاد از عملکرد باقرزاده در دوران ریاست بر فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: باقرزاده حدود ۱۲ سال است که بر مسند فدراسیون نشسته است. وی در ۲-۳ سال اول اقدامات خوبی انجام داد، چرا که هم انرژی زیادی داشت و هم تصمیمات را با مشورت کارشناسان این رشته می‌گرفت، اما متاسفانه پس از آن اسیر دست‌های پشت پرده که البته همه آن‌ها را می‌شناسند شد و نوع مدیریت او را تغییر دادند. حتی در کوچکترین موارد شاهد تصمیمات سلیقه‌ای هستیم؛ برای نمونه از زمانی که دختر باقرزاده شمشیرباز شد بیشتر اعزام‌ها برای رده سنی بود که دختر رئیس فدراسیون در آن حضور داشت و برعکس به بانوان در اسلحه‌های فلوره و اپه توجهی نمی‌شود. متاسفانه تصمیمات فدراسیون در تمامی حوزه‌ها از سوی یک شخص خاص اعمال می‌شود.

*برای قربانی رزومه سازی کردند

وی با اشاره به عملکرد ضعیف اسلحه سابر در رقابت‌های اخیر، تصریح کرد: قربانی به هیچ وجه توانایی هدایت تیم ملی سابر را ندارد و در دوران مربیگری‌اش حتی یک شاگرد خوب هم تربیت نکرده است. برخی افراد برای قربانی رزومه‌سازی کردند و هم اکنون به عنوان مربی نمایشی در رأس کادر‌فنی قرار دارد. ۳-۴ سال پیش در مسابقات جهانی جوانان که در تهران برگزار شد تیم ایران که هدایتش بر عهده مربیانی از جمله من و قربانی بود به مدال رسید، اما همان تیم را در مسابقات جوانان آسیا فقط با هدایت قربانی اعزام کردند، اما روی سکو هم نرفت.

*پس از هر اعتراضی از منتقدان انتقام می‌گیرند

این مربی شمشیربازی افزود: متاسفانه جو بسیار بدی بر شمشیربازی حاکم شده و کوچکترین اعتراضی با سرکوب و حذف روبرو می‌شود. کاملاً طبیعی است که شمشیر‌بازان تیم ملی نتوانند به راحتی حرف خود را بزنند چرا که برای مثال یکی از سابریست‌ها خویشاوندی نزدیکی با تصمیم‌گیران اصلی برای فدراسیون دارد و بقیه نیز از جایگاه خود می‌ترسند وگرنه همه این افراد می‌دانند قربانی توانایی هدایت تیم سابر را ندارد. همه مربیان می‌ترسند زیرا اگر انتقادی شود یا سرکوب خواهند شد یا برای نمونه در مسابقات با داوری یا به هر طریق دیگری از آن شخص انتقام می‌گیرند.

*شمشیربازی در سراشیبی سقوط قرار دارد

صادق‌زاده با تاکید بر لزوم ورود وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: مدیریت در ورزش امری تخصصی است. در حال حاضر این افراد بیش از یک دهه سکاندار شمشیربازی بودند و اکنون این رشته در سراشیبی قرار دارد. در وهله اول وزارت ورزش و جوانان باید حکم سرپرستی باقرزاده را باطل کند و شخص دیگری را تا زمان برگزاری انتخابات به عنوان سرپرست معرفی کند. باقرزاده شاید خودش نتواند به دلیل بازنشستگی در انتخابات شرکت کند، اما در حال مهندسی انتخابات هستند. باید فرد دیگری به عنوان سرپرست معرفی شود تا اعضای مجمع بتوانند به راحتی و بدون هیچ دخالت و فشاری اصلح ترین فرد را انتخاب کنند.

*دختر باقرزاده هم جزو اعضای مجمع انتخاباتی است!

وی افزود: در طول سالیان اخیر همیشه در مجامع، اشخاصی را به عنوان نماینده کمیته داوران، مربیان و ورزشکاران معرفی می‌کردند، اما چون در این دوره انتقادات زیاد شد، انتخاباتی نمایشی برگزار کردند. یک رای‌گیری در فضای مجازی برگزار شد و جالب آنجاست که برای هر کدام از کمیته‌ها از افراد مد نظر خودشان ۲-۳ نفر را معرفی کردند و اعضا به اجبار باید یکی از این نفرات را انتخاب می‌کردند. جالب‌تر آنکه دختر باقرزاده هم یکی از رای‌دهندگان در مجمع خواهد بود.

این مربی شمشیربازی در پایان خاطرنشان کرد: از نکات عجیب دیگر می‌توان به اعزام‌ها و سفرها اشاره کرد. برای نمونه تیم فلوره بانوان باوجود شانس 100 درصدی برای کسب مدال برنز به قونیه اعزام نشد، اما در سفرهای مختلف افرادی که هیچ لزومی به حضورشان نیست، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *