تشریح اقدامات دستگاه قضایی استان قزوین در برخورد با فساد مدیران

14:44 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۵۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از تشکیل 17 فقره پرونده مفاسد و تحت تعقیب قرار گرفتن 55 نفر از مدیران و کارمندان استان در 5 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان -  حسین رجبی در تشریح اقدامات دستگاه قضایی استان قزوین در برخورد با فساد مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: برخورد با فساد، مفسد و دست اندازان به بیت المال همواره از خط قرمزهای قوه قضاییه بوده و از آنجایی که انسداد بستر و گلوگاه های فسادزا و مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد مختلف از اولویت های 15 گانه رئیس قوه قضاییه در سال‌جاری است، این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر دستگاه قضایی استان در کشف فساد مدیران و کارمندان دستگاه های و نهادهای مختلف عملکرد خوبی داشته و قطعاً برخورد سریع و قاطع در پیشگیری از سایرمفاسد نیز موثر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: در 5 ماهه نخست سال‌ 1401 ، 17 فقره پرونده فساد مدیران و کارمندان دستگاه‌های مختلف تشکیل شده و بر همین اساس 55 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و پرونده آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رجبی همچنین با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد با فساد درون سازمانی نیز کاملاً مصمم است، تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب به درهم شکستن بسترهای فسادزا در درون قوه قضاییه تاکید داشته اند، در سال های اخیر قوه قضاییه برخورد با فساد را از درون خود آغاز کرده و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با تاکید بر اینکه در راستای برخورد با مفاسد درون سازمانی در 5 ماهه نخست امسال 5 نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان به دلیل برخی تخلفات شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد افزود: در همین راستا 28 وکیل نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: اخیرا یک باند کارچاق کنی مرتبط با دستگاه قضایی نیز متلاشی و عوامل آن دستگیر شدند و این اطمینان را به شهروندان می دهیم که دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف در درون دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی و تخلفات حوزه‌های دیگر بدون اغماض و قاطعانه برخورد می کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *