پرونده‌هایی که امنیت روانی شهروندان را برهم بزنند، ویژه رسیدگی می‌شوند

14:24 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۴۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی در چهارچوب موازین شرعی و قانونی با مجرمان و متخلفان برخورد خواهد کرد و در این راستا پرونده‌هایی که امنیت روانی شهروندان را برهم بزنند به صورت ویژه رسیدگی می شود.


خبرگزاری میزان - محمد حسین درودی در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای بر لزوم توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم احتمالی توسط تمامی سازمانها و ادارات تأکید کرد.

وی با اشاره به آثار مثبت رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی در سالهای اخیر افزود: متعاقب اعمال سیاست ها و اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش آمار وقوع برخی جرایم و تخلفات در مقاطع مختلف بوده ایم و این رویکرد با قوت و قدرت در مجموعه دادسراهای استان پیگیری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی پیشگیری را مسأله مهمی دانست که باید تمامی آحاد جامعه در سطوح فردی و اجتماعی به آن توجه کنند چراکه مراقبت های فردی از جمله در زمینه سرقت می تواند موجب ناکام ماندن سارقان شود.

وی با تأکید بر استمرار برخورد قاطع با مجرمان جرایم خاص و خشن افزود: با اقداماتی که به هر ترتیب موجب برهم خوردن آرامش، نظم و امنیت عمومی شود قاطعانه برخورد خواهد شد.

درودی خاطر نشان کرد: در کنار اعمال سیاست‌های پیشگیرانه، تأکید فراوانی بر برخورد قاطع با جرایم متعرضین به حقوق عمومی و خصوصی داریم و با استفاده از ظرفیت های قانونی باید هزینه ارتکاب جرایم را به میزانی بالا برد که افرادِ در معرض قانون شکنی جرأت نقض قانون و تعرض به حقوق دیگران را پیدا نکنند؛ براین اساس برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمین از موارد پیشگیری کننده از ارتکاب جرایم است و این نگاه به یک موضوع یا جرم خاص نباید محدود شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: پیشگیری می تواند یک اقدام همگانی محسوب شود یعنی یک فرد برای صیانت از خود، اموال و خانواده اش یک سری اقدامات را به انجام برساند؛ بر همین اساس ادارات و سازمانها نیز باید با این نگاه به درستی به وظایف خود عمل کنند و نهایتاً دستگاه قضایی در چهارچوب موازین شرعی و قانونی با مجرمان و متخلفان برخورد خواهد کرد و در این راستا پرونده هایی که امنیت روانی شهروندان را برهم بزنند به صورت ویژه رسیدگی می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *