خورشیدی‌فر: برنامه‌های وزنه‌برداری بانوان با وقفه مواجه شد/ تفکرات منفی باعث شد در قونیه کمتر مدال بگیریم

13:33 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۳۱۷
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان گفت: تفکرات نادرست و منفی باعث شد تا از کسب مدال بیشتر در بازی‌های کشورهای اسلامی محروم شویم.

علی‌اکبر خورشیدی‌فر در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این پرسش که آیا وزنه‌برداری بانوان می‌توانست موفقیت بیشتری در بازی‌های کشورهای اسلامی داشته باشد، اظهار داشت: 9 ماه پیش کمیته ملی المپیک برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی جلسات منظمی با مربیان وزنه‌برداری مردان و بانوان برگزار می‌کرد که در برخی از اوقات علی مرادی و محسن بیرانوند رئیس و دبیر سابق فدراسیون وزنه‌برداری این جلسات حضور پیدا می‌کردند. نهایتاً با توضیحاتی که برای مسئولان کمیته ملی المپیک ارائه کردیم و پیگیری مرادی توانستیم 8 سهیمه برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی بگیریم.

وی افزود: گرفتن سهمیه بیشتر برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی به خاطر این بود که قول دادیم که در وزنه‌برداری بانوان چندین مدال بگیریم. همچنین امید داشتیم تا در وزن 81 کیلوگرم هم مدال طلا کسب کنیم. صورت جلسه این موضوعات نیز با حضور نصراله سجادی، اصغر رحیمی، پیمان فخری و دیگر کادر اجرایی نیز امضا شد.

خورشیدی‌فر با اشاره به اینکه به دلیل تغییرات در راس فدراسیون، برنامه‌های آماده‌سازی با وقفه مواجه شد، تصریح کرد: متاسفانه جابجایی در راس فدراسیون، مشکلاتی به وجود آورد. نا آشنا بودن سرپرست جدید به کارهای فدراسیون و تأخیر در برگزاری اردوها، در موفقیت نفرات اعزامی تاثیرگذار بود. متاسفانه بنابر بر تغییرات شتاب زده انوشیروانی سرپرست فدراسیون و سردرگمی در انتخاب فردی آگاه به امور بانوان، باعث شد تا مدال‌های بیشتری در قونیه کسب نکنیم. تفکرات نادرست و منفی باعث شد تا از کسب مدال بیشتر محروم شویم، اما در صورتی که با تعامل و همکاری بیشتر با یکدیگر می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

مشاور فنی سابق وزنه‌برداری بانوان اضافه کرد: در عرصه ورزش سرباز هستیم و ما یک ماموریت داشتیم، اما با حضور سرپرست در فدراسیون وزنه‌برداری از مسئولیت‌مان کنار گذاشته شدیم. قطعاً سرپرست فدراسیون اختیار تام دارد تا در کادر خودش تغییراتی داشته باشد، اما ما هم تمام تلاش‌های‌مان برای منافع ملی و موفقیت جوانان این سرزمین در رقابت‌های بین‌المللی و برون‌مرزی بود.

وی در مورد اینکه نفرات دیگری هم شانس مدال در قونیه داشتند، اما به بازی‌ها اعزام نشدند، گفت: رسیدن به سکو به راحتی به دست نمی‌آید، باید ورزشکار رنج و زجر بکشد تا رکورد بزند. فاطمه حسن‌پور در وزن 45 کیلوگرم، اسما گرامی در دسته 76 کیلوگرم، زینب شیخ ارباب در وزن 87 کیلوگرم شانس کسب صاحب مدال داشتند. حتی خواهران حسینی هم پشت خط ماندند که آنها هم می‌توانستند در قونیه نتیجه بگیرند. اگر آنالیز و بررسی در مورد مسابقات سال گذشته نوجوانان جهان داشتیم، رکوردهای زده شده توسط غزل حسینی در دسته 55 کیلوگرم می‌توانست مدال داشته باشد. همچنین فاطمه کشاورز نفر چهارم نوجوانان جهان در عربستان بود. سعی داشتم از ابریشم ارجمندخواه در دسته 71 کیلوگرم استفاده کنم و او هم شانس کسب مدال داشت.

خورشیدی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: من به وزنه‌برداران، مربیان و زحمت‌کشان فدراسیون خسته نباشید می‌گویم. بایستی از مسئولان قبلی فدراسیون که در کادر اجرایی زحمت کشیدند نیز تشکر و قدردانی کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزنه برداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *