80 درصد از قضات شاغل در دادگستری استان کردستان غیربومی هستند

14:30 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۱۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: سن قضایی قضات استان پایین است و حدود 80 درصد از قضات شاغل در دادگستری غیربومی هستند.

خبرگزاری میزان - حسین نجفی در ششمین جلسه شورای قضایی استان کردستان که با حضور رئیس دادگستری استان کردستان و مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد ،اظهار کرد: مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه به دستور رئیس قوه قضاییه به استان کردستان سفر کرده و هدف اصلی از این سفر نظارت بر اجرایی کردن برنامه های عملیاتی سال 1401 در حوزه قضایی دادگستری استان است.

وی افزود: نظارت عملکردی و نظارت ستادی از اهداف این گروه اعزامی قوه قضاییه است تا مشکلات و مسایل دادگستری استان اولویت بندی شده و به اطلاع رئیس قوه قضاییه برسد.

مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه تاکید کرد: 9 کارگروه تخصصی نظارت بر برنامه های عملیاتی استان کردستان تشکیل شده که وظایف و ماموریت هایشان مشخص است و نظارت میدانی هم بر اجرای برنامه ها در تمامی حوزه های قضایی استان انجام می دهند.

در ادامه ششمین جلسه شورای قضایی استان کردستان حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار کرد : دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ کمبود امکانات در مضیقه است و حتی کمترین امکانات رفاهی برای قضات و کارکنان در این استان وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نگاه ویژه و خاص مسئولان عالی قضایی به استان ، اظهار کرد: در دو سال اخیر حدود 30 درصد از شعب نامتعارف استان کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: سن قضایی قضات استان پایین است و حدود 80 درصد از قضات شاغل در دادگستری استان غیربومی هستند.

وی افزود : در سال 1399 دادگستری استان کردستان بالاترین موجودی پرونده را در کشور داشت و 75 درصد از شعب استان نامتعارف بود که خوشبختانه در حال حاضر 30 درصد از شعب نامتعارف کاهش پیدا کرده و حدود 30 هزار پرونده از موجودی شعب در سال 1400 ، از موجودی پرونده ها کسر شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نگاه ویژه و خاص مسئولین عالی قضایی به استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : در هفته قوه قضاییه امسال ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری و مدیرکل پزشکی قانونی بعنوان مدیر نمونه معرفی شدند و از آنها توسط ریاست قوه قضاییه تجلیل بعمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : علیرغم کم برخوردار بودن استان که دستگاه قضایی هم از آن مستثنی نیست و بالاتر بودن پرونده های وارده به دادگستری استان نسبت به میانگین کشوری و حجم بالای مراجعین در دستگاههای تابعه ، کارکنان دستگاه قضایی استان اعم از دادگستری و ادارات تابعه قوه قضاییه بصورت شبانه روزی و جهادی در خدمت رسانی به مرم تلاش می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *