فعالیت ۱۰۰۰واحد بیمه‌ای و درمانی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان

14:05 - 09 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۷۱۱
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یک هزار واحد اجرایی بیمه‌ای و درمانی متعلق به این سازمان در کشور فعالیت می‌کنند و همچنین۳۰۰ کارگزاری نیز به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

فعالیت ۱۰۰۰واحد بیمه‌ای و درمانی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان

به گزارش گروه جامعه ، سید تقی نوربخش در نشست سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه به معرفی خدمات سازمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود: این سازمان با پذیرش کنوانسیون اتحادیه بین المللی کار و عضویت در اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا) از ۴۰ سال پیش ریسک‌هایی مانند سالمندی و بیماری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبنای سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۱۰ است و درسال ۵۴ به صورت سازمان فعلی رسیده است، اظهار داشت: این سازمان ۴۲ میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی و۶ میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی هستند.

نوربخش با اشاره به اینکه از بهترین کشور‌ها در گسترش پوشش بیمه‌ای هستیم، گفت: سازمان تامین اجتماعی در ۳ حوزه بیمه، درمان و اقتصادی فعالیت می‌کند و یکصد هزار میلیارد تومان بودجه این سازمان در سالجاری است که بدون اتکا به بودجه عمومی کشور تامین می‌شود.

نوربخش گفت: یک هزار واحد اجرایی بیمه‌ای و درمانی متعلق به این سازمان در کشور فعالیت می‌کنند و همچنین۳۰۰ کارگزاری نیز به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کنند. یک میلیون و ٢٠٠ هزار کارفرما در کشور مشمول تامین اجتماعی هستند.

وی تامین اجتماعی را سازمان درآمد هزینه‌ای عنوان کرد که تمام ابعاد زندگی این افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد و از قبل تولد تا پس از فوت بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سنگر اول اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

نوربخش افزود: هزینه سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۶۷۰۰ میلیارد تومان است که در بخش ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران صرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این سازمان را دارای پتانسیل بالایی در توریسم درمانی عنوان کرد و گفت: ۳۶ بیمارستان ملکی این سازمان در مناطق مرزی وجود دارند.

وی با اشاره به حضور سازمان تامین اجتماعی در مجامع بین المللی گفت: عضو هیات مدیره ایسا و در آخرین مجمع آن نایب رئیس هیات مدیره هستیم.

نوربخش در ادامه به ظرفیت‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود: بخش عمده پرتفوی سازمان در شرکت شستا است. هلدینگ گردشگری با مجموعه قطار رجا، هتل‌ها و بیمارستان‌های سازمان شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در نفت، گاز و دارو نیز زمینه توسعه فعالیت‌ها وجود دارد، گفت: امکان ارائه کمک‌ها و انتقال تجربیات بیمه‌ای به سایر کشور‌ها را داریم.

وی بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی داخل کشور را یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: بیمه ایرانیان خارج از کشور موضوع بسیار مهمی است و همکاری سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های کشورمان در این موضوع راهگشا است.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *