نگرانی کاخ سفید از افشای روش‌های جاسوسی آمریکا از طریق اسناد ضبط شده از اقامتگاه ترامپ

9:52 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۶۹۵۸
یک گزارش می‎گوید مقام‎های آمریکا نگران این موضوع هستند که اطلاعات محرمانه ضبط شده از اقامتگاه دونالد ترامپ، منابع و روش‌های جاسوسی این کشور را در معرض خطر قرار دهد.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد مقام‎های کاخ سفید در محافل خصوصی نگرانی عمیق خود را نسبت به فاش شدن اسناد محرمانه، از جمله برخی از اسنادی که باید تنها در مراکز امن دولتی این کشور مشاهده شوند، که به اقامتگاه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا برده شده بود، ابراز کرده‌اند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، از آنجایی که اطلاعات بیشتری در روزهای پس از یورش به اقامتگاه خصوصی ترامپ توسط ماموران پلیس فدرال آمریکا منتشر شده، مقام‎های دولت کنونی آمریکا به طور فزاینده‌ای نگران آنچه ترامپ با خود به فلوریدا برده بود و اینکه آیا این اطلاعات می‌تواند منابع و روش‌های جاسوسی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد یا خیر، هستند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به «سی‌ان‌ان» گفت: «نگرانی عمیقی وجود دارد.»

به گفته یک منبع آگاه، مقام‎های اطلاعاتی همچنین نسبت به آنچه از مدارک مهم که ترامپ ممکن است در اختیار داشته باشد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

این منبع گفت که نمایندگان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه‌های اخیر با وزارت دادگستری، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و آرشیو ملی درباره اسناد حساس مفقود شده گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

در همین حال «دونالد ترامپ» گفته است که قصد دارد در واکنش به یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاهش در «مار-آ-لاگو»، با ادعای نقض حقوق متمم چهارم قانون اساسی، شکایتی ارائه کند.

رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در پیامی یورش به اقامتگاهش در فلوریدا و توقیف 10 جعبه از اسناد طبقه‌بندی شده توسط اف‌بی‌ای را محکوم کرد.

ترامپ در این پیام نوشت: «حقوق من، همراه با حقوق همه آمریکایی‌ها، در سطحی نقض شده که به ندرت در کشور ما دیده شده است.»

وی اظهار داشت: «به زودی شکایتی در رابطه با متمم چهارم و نفوذ غیرقانونی به خانه من، درست قبل از انتخابات میان دوره‌ای بسیار مهم، ثبت خواهد شد.»

انتهای پیام/


برچسب ها: بایدن ترامپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *