با ورود دستگاه قضا یک شرکت مواد غذایی در یزد احیا و موجب اشتغالزایی برای ۶۵ نفر شد

8:01 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۶۴۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر عامل شرکت «فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد»، گفت: با همت دادگستری استان یزد و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان پس از 2 سال و نیم تعطیلی، این واحد تولیدی احیا و برای بیش از 65 نفر نیروی کار آن ایجاد اشتغال‌ شد.

خبرگزاری میزان - وابستگی توسعه تولید به اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم مسئولان قضایی را بر آن داشت تا به‌رغم وظیفه مستقیم قوه قضاییه در حوزه تولید در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه ورود پیداکرده و با همت دادگستری‌ها و مراجع قضایی در سراسر کشور از چرخش چرخ تولید کارخانه ها ومجتمع های تولیدی حمایت کنند تا علاوه بر کمک به افزایش تولید ناخالص ملی و اقتصاد کلان کشور با ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان از افزایش بیکاری در جامعه جلوگیری و در عین حال به اشتغالزایی نیز کمک شود.

مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات «شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد» پس از چند سال تعطیلی و احیا این واحد تولیدی از دیگر اقدامات اخیر قوه‌قضاییه در راستای «حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغال‌زایی» است به همین بهانه خبرگزاری میزان، با داوود فلاح مدواری مدیرعامل این شرکت پیرامون مشکلات، عوامل تهدیدکننده فعالیت و احیا این کارخانه گفت‌وگویی ذیل را ترتیب داده است.

سالن تولید «شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد» در زمان تعطیلی

داوود فلاح مدواری درگفت‌وگو با میزان، در خصوص ورود دستگاه قضا و اقدامات دادگستری استان یزد در جهت احیا «شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد» پس ازحدود 2 سال و نیم تعطیلی، اظهارکرد: این کارخانه تولیدی سال 1397 با توجه به مشکلات اقتصادی موجود دچار کمبود نقدینگی شد.

وی تصریح کرد: عدم توانایی در پرداخت به موقع اقساط تسهیلات بانکی، تشکیل پرونده بدهی در بانک عامل و در نهایت مزایده کارخانه توسط بانک منجر به تعطیلی این شرکت و بیکاری نیروی کار آن شد.

سالن تولید «شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد» پس از احیا

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد، با اشاره به ورود ستاد اقتصاد مقاومتی و تشکیل پرونده برای این شرکت در دادسرای یزد، گفت: با همت دادگستری استان یزد و با توجه به بخش نامه‌ها، بدهی این شرکت تولیدی تسقیط شد و توانستیم شرکت فرآورده های گوشتی خوشنام پروتئین یزد را از مزایده خارج کنیم.

مدواری با بیان اینکه در سال 1400 درخواستی به ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال کردیم، تصریح کرد: پس از چند هفته ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس و دادستان عمومی و انقلاب استان یزد، مسئولان اجرایی استان، بانک و مدیرعامل شرکت تولیدی جلسه‌ای تشکیل داد که خروجی آن با توجه به حضور مسئولان اجرایی استان تعیین تکلیف و رفع مشکلات این واحد تولیدی بود.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و تسقیط بدهی‌های شرکت به اداره دارایی، اداره کل تامین اجتماعی استان یزد و بانک مربوطه در نهایت در تاریخ 1400/6/20 کارخانه با ورود دستگاه قضا و کمک دادگستری استان یزد مجددا راه اندازی شد.

بخش بسته‌بندی «شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد»

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های گوشتی خوشنام پروتئین یزد با بیان اینکه در حال حاضر 15 نفر به صورت مستقیم در بخش «تولید و بسته بندی» و حدود 50 نفر به صورت غیر مستقیم در قسمت‌های «حمل ونقل و توزیع» با شرکت ما همکاری می‌کنند، افزود: این شرکت تولیدی در حال حاضر در زمینه تولید «کالباس و همبرگر و بسته بندی مرغ و گوشت قزمز» فعالیت می‌کند.

داوودی با بیان اینکه در گذشته مصوبات تعیین شده از سوی دولت برای حمایت از تولید ضمانت اجرایی نداشت، ابراز کرد: اقدامات قوه قضاییه در حوزه تولید و جلوگیری از تعطیلی و یا احیا واحدهای تولیدی به این مصوبات ضمانت اجرایی بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی روسا و مسئولان دستگاههای اجرایی و تصمیم گیرنده عضو ستاد اقتصاد مقاومتی در هر استان هستند، اضافه کرد: تا به حال هیچ مجموعه‌ای؛ چنین کامل برای رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان و واحدهای تولیدی که بلافاصله به مشکلات آنان رسیدگی کند تشکیل نشده بود و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی توسط قوه‌قضاییه گام مثبت و بی سابقه‌ای در راستای حمایت از تولید است.

بیشتربخوانید:

۱۰۰ درصد پرونده‌های یک‌سال گذشته اموال تملیکی در دادگستری یزد تعیین تکلیف شدند

انتهای گیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *