اذعان مقام آمریکایی به هزینه انسانی طرح مرزی این کشور برای مهاجران

14:35 - 28 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۶۱۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا اذعان کرد که طرح 42 هزینه انسانی برای مهاجران داشته و آنها را در بخش‌هایی از مکزیک که در آن شرایط بد و ناامنی وجود دارد، سرگردان کرده است.

خبرگزاری میزان - «کریس مگنوس»، رئیس اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا (CBP) اذعان کرد که طرح 42، یک قانون مرزی دوران ترامپ که دولت بایدن برای یک سال و نیم اجرا کرده است، هزینه انسانی برای مهاجران داشته و آنها را در بخش‌هایی از مکزیک که در آن شرایط بد و ناامنی وجود دارد، سرگردان کرده است.

به گزارش «سی‌بی‌اس»، «مگنوس» که در دسامبر 2021 به ریاست این اداره رسید، طی یک مصاحبه اختصاصی با CBS News در مقر اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا، مشکلات انسانی و عملیاتی ناشی از طرح 42 را برجسته کرد که به عوامل مرزی آمریکا اجازه می‌دهد تا به سرعت مهاجران را به دلایل بهداشت عمومی اخراج کنند.

مگنوس گفت: «یکی از چیزهایی که فکر می‌کنم نمی توان انکار کرد، این است که شرایط برای افرادی که به مکزیک بازگردانده می‌شوند بسیار بسیار دشوار است. ما می‌دانیم که برخی از پناهگاه‌ها برای خانواده‌ها و کودکان مناسب نیستند.»

یک گروه حامی حقوق بشر در آمریکا بیش از 10 هزار گزارش از حملات، آدم ربایی و قتل علیه مهاجرانی، که از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021 در مکزیک سرگردان شده‌اند، جمع آوری کرده است.

آمریکا برخی از مهاجران را به ایالت‌هایی از مکزیک اخراج می‌کند که خود به آمریکایی‌ها توصیه می‌کند به دلیل جنایت و آدم ربایی گسترده از سفر به آنها خودداری کنند.

در ماه جولای، تقریباً 40 درصد از مهاجرانی که تحت بازداشت گشت مرزی قرار گرفتند، با اخراج مواجه شدند.

در دوران ریاست جمهوری بایدن، بازداشت‌ها در امتداد مرز آمریکا و مکزیک به بالاترین سطح ثبت رسیده است. داده های اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا نشان می‌دهد که گشت‌های مرزی بازداشت نزدیک به 2 میلیون مهاجر را در سال مالی 2022 گزارش کرده است؛ آماری که از رکورد ثبت شده در سال 2021 فراتر رفته و این در حالی است که هنوز دو ماه از سال مالی 2022 باقی مانده.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا مرز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *