محمد رهبری: وزیر ورزش ترکیه با دیدن اختلاف، سالن را ترک کرد/ بیشتر از پاداش‌ها نمی‌خواهیم

7:45 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۶۱۲۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سابریست تیم ملی شمشیربازی ایران گفت: امیدوارم مسئولان پس از نتایج بازی‌های کشورهای اسلامی هوای شمشیربازی را داشته باشند.

محمد رهبری در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار داشت: هرچند کمبودهایی از نظر امکانات در در قونیه وجود داشت، اما در کل شرایط بد نبود و باید تاکید کنم که سطح کیفی رقابت‌های شمشیربازی و البته مسابقات اسلحه سابر بالا بود. ترکیه‌‌ای‌ها در بخش انفرادی از شرایط میزبانی خود استفاده کردند و با اعمال نفوذ در تصمیمات داوران به مدال طلا رسیدند، اما در بخش تیمی نشان دادیم که سطح فنی سابر ایران خیلی بالاتر از ترکیه است و هر چقدر هم بخواهند از نفوذ داوری بهره ببرند، باز هم حریف ایران نخواهند بود و در پایان هم با اختلاف زیاد پیروز شدیم. حتی روز فینال وزیر ورزش ترکیه به سالن آمد، اما پس از دیدن اختلاف محل مسابقه را ترک کرد.

وی افزود: در بخش انفرادی علی پاکدامن به مدال نقره و من هم به مدال برنز رسیدم. مدال طلای بخش تیمی هم را مقتدرانه گرفتیم تا با کسب ۳ مدال طلا، نقره و برنز عملکرد قابل قبولی در بازی‌های کشورهای اسلامی ثبت کنیم.

سابریست تیم ملی شمشیربازی درخصوص عملکرد کادرفنی در این بازی‌ها، تصریح کرد: در کسب هر موفقیت بازیکنان و مربیان همراه با هم تلاش می‌کنند و این مدال‌ها نتیجه زحمات امین قربانی و دیگر مربیان تیم ملی شمشیربازی است. البته در بازی‌های کشورهای اسلامی علاوه بر قربانی، پیمان فخری که از دلسوزان شمشیربازی و اسلحه سابر است کمک زیادی در راه کسب این مدال‌ها انجام داد.

رهبری در پایان با اشاره به حمایت مسئولان از شمشیربازی و به ویژه سابر، خاطرنشان کرد: ما با عملکردمان در بازی‌های کشورهای اسلامی نشان دادیم که تمام تلاش خود را کردیم و اکنون نوبت مسئولان است تا با حمایت‌های خود به ما دلگرمی دهند. همین که مسئولان پاداش‌هایی که اعلام شده بود را بپردازند، راضی هستیم و چیز بیشتری نمی‌خواهیم. امیدوارم هوای شمشیربازی را داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *