پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» منجر به آزادی یک محکوم به قصاص در فارس پس از 23 سال شد

10:06 - 28 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۵۸۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از 23 سال تحمل حبس به زندگی بازگشت و با دستور مقام قضایی از زندان آزاد شد.

خبرگزاری میزان - با رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از 23 سال تحمل حبس به زندگی بازگشت و با دستور مقام قضایی از زندان آزاد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در رابطه با این پرونده گفت: در پی بروز اختلافاتی در سال 77 یک نفر جان خود را از دست داد که پس از طی شدن مراحل رسیدگی قضایی حکم بر قصاص متهم صادر و رأی صادره آماده اجرا می‌شود اما به لحاظ عدم پیگیری و تقاضای اولیای دم، محکوم پرونده 23 سال را زندان سپری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در ادامه با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه بر تلاش همه جانبه مجموعه قضایی به خصوص شوراهای حل اختلاف در جهت مصالحه پرونده های قصاص و گذشت صاحبان حق گفت: شعبه 42 شورای حل اختلاف ویژه زندان عادل آباد شیراز به عنوان یکی از فعال ترین شعب صلحی شورا در کشور تلاش در خور توجهی را در خصوص مصالحه این پرونده انجام دادند که این تلاش ها به ثمر نشست و یک محکوم به قصاص دیگر در استان فارس از قصاص نفس رهایی و به زندگی دوباره بازگشت.

وی از فعالیت مضاعف اعضای شعب شوراهای حل اختلاف استان از ابتدای ماه محرم و در راستای اخذ رضایت از اولیاء دم در راستای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم» خبر داد و اظهار امیدواری کرد افراد در سایر پرونده‌های اختلافی نیز به این پویش بپیوندد و به عشق امام حسین (ع) اختلافات خود را خاتمه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی این پرونده را سی و چهارمین پرونده مصالحه شده قصاص در سال جاری خواند و تأکید کرد: در تلاشیم با برنامه ریزی و همکاری افراد صاحب نفوذ و متنفذ محلی بخصوص ائمه جمعه و جماعات میزان مصالحه در پرونده های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف را به 60 در صد برسانیم.

انتها پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *