رئیس کل دادگستری استان سمنان: کاهش اطاله دادرسی از ماموریت های سال جاری دستگاه قضایی استان است

20:06 - 27 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۵۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان‌اینکه، مطالبات مقام معظم رهبری ( حفظه الله ) از سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار مهم و این مطالبات ناظر بر دستگاه قضایی نیز است، گفت: کاهش اطاله دادرسی از ماموریت های سال جاری دستگاه قضایی استان است.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی در جلسه شورای قضایی استان در حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور که با حضور اعضای شورای قضایی استان برگزار شد ، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( علیه السلام ) و یاران با وفایش (علیهم السلام ) وخیر مقدم خدمت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: در شورای قضایی استان سمنان در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری (حفظه الله) و عمل به دستورات ریاست محترم قوه قضائیه در انجام ماموریت های سند تحول و تعالی قضایی انسجام و تعهد خوبی دیده می شود که این دیدگاه در مجموع موجب عمل به سیاست های دستگاه قضایی کشور و تحقق اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی در ادامه گفت : مطالبات مقام معظم رهبری ( حفظه الله ) از سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار مهم و این مطالبات ناظر بر دستگاه قضایی نیز است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به یکی از مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب در بحث اطاله دادرسی اشاره و افزود : کاهش اطاله دادرسی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری ( حفظه الله) از قوه قضائیه است و دستگاه قضایی استان با استفاده از تمامی ظرفیت های مطلوبی که دارد سعی و تلاش میکند ، این معضل مهم را مرتفع و خدمت رسانی به مردم سهل و آسان شود .

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق اصحاب دعوی در کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد: تضییع حقوق اصحاب پرونده از اسباب اطاله دادرسی است و بنا به سیره و روش اهل بیت (صلوات الله وسلامه علیه) که تاکید دارند اصحاب دعوی همگی دارای حقوق یکسان هستند و حتی متهم دارای این حقوق است.

نماینده دستگاه عدلیه در استان تصریح کرد: بایستی تلاش شود ورود دعاوی به محاکم قضایی به حداقل برسد تا کیفیت رسیدگی تحت تاثیر حجم امور محوله قرار نگیرد و این امر مهم با فرهنگ سازی صحیح بین مردم اتفاق می افتد.

عبدالهی بیان داشت: باید در این ایام ماه محرم و صفر نیز در مساجد و بقاع متبرکه در جمع مردم از فرهنگ صلح و سازش گفته شود و با تلاشی جهادی ، آگاهی و دانش حقوقی در جامعه گسترش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سعی کرده در حوزه فناوری اطلاعات به نحوه پیشرفته و مطلوب ، کار مردم را دنبال کند تا خدمت به شهروندان شریف استان تسهیل و موجبات اطاله دادرسی با کاهش قابل توجهی روبرو باشد.

عبدالهی در خاتمه از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان از زمان حضورشان در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور قدردانی و افزود: دستگاه قضایی استان با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های قانونی خویش از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان حمایت میکند ، که الحمدلله اقدامات آن سازمان در سطح استان مطلوب ارزیابی می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *