سازش 50 درصدی پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف گمیشان استان گلستان

16:33 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۳۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گمیشانی‌ها امسال با گذشت در 50 درصد پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف و کیفیت مطلوب رسیدگی ها در جایگاه سوم بخشنده ترین مردم استان گلستان ایستادند.

خبرگزاری میزان- احمد جعفری در حاشیه بازرسی از شعب شورای حل اختلاف گمیشان اظهار کرد: گمیشانی‌ها امسال با گذشت در 50 درصد پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف و کیفیت مطلوب رسیدگی ها در جایگاه سوم بخشنده ترین مردم استان گلستان ایستادند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با صدور حکم قضایی اگر چه پرونده بسته می شود اما بدنبال آن، طرفین پرونده های متعددی علیه یکدیگر تشکیل می دهند در حالیکه اگر پرونده با سازش مختومه شود، مشکل یک بار برای همیشه حل می شود.

جعفری با اشاره مختومه شدن بیش از 40 هزار پرونده در 4 ماهه امسال در شعب شورای حل اختلاف استان افزود: رسیدگی به این پرونده ها در شعب شورا علاوه بر این که حل ریشه ای اختلافات و صرفه جویی در وقت و هزینه را به دنبال دارد، وقت کافی برای قضات محاکم به منظور رسیدگی به پرونده های پیچیده تر را فراهم می کند.

وی به تلاش های دستگاه قضایی استان برای استفاده از روش های جایگزین رسیدگی قضایی اشاره کرد و گفت: به این منظور ریش سفیدان و افراد توانمند برای حل و فصل دعاوی شناسایی می شوند و پس از آشنایی با روشهای نوین ترغیب طرفین به مصالحه، در قالب هیئت های صلح و صلح یاران به کمک شورای حل اختلاف برای گسترش فرهنگ صلح و سازش می آیند.

در این بازرسی رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب گمیشان نیز معاون قضایی رئیس کل دادگستری را همراهی می کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حل اختلاف گمیشان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *