رئیس کل دادگستری گیلان از منطقه تاریخی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا بازدید کرد

15:17 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۳۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گیلان همراه با تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از شهر تاریخی گسکر صومعه سرا بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان همراه با تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی استان از شهر تاریخی گسکر صومعه سرا بازدید کردند.

سید مهدی فلاح میری در این بازدید با اشاره به اینکه شهر تاریخی «گسکر واقع در جنگل‌های هفت دغنان در 25 کیلومتری شهرستان صومعه سرا» از بزرگ ترین شهرهای باقیمانده از دوره تمدن اسلامی در شمال ایران است اظهارکرد: 60 هکتار از مساحت این شهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و بقایایی از «حمام تاریخی، پل های خشتی، مسجد، اماکن مسکونی، مذهبی و ...» در دوران صفویه در آن کاوش شده و سکه هایی متعلق به آن دوران نیز از این منطقه ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این منطقه تاریخی نه تنها در کشور بلکه در استان گیلان نیز شناخته شده نیست، تصریح کرد: بر  اساس دستور ریاست کل دادگستری استان گیلان در جلساتی که به زودی در شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان برگزار می شود تصمیمات مناسبی در خصوص راه اندازی سایت موزه شهر تاریخی گسکر اتخاذ خواهد شد تا نمایش و معرفی آثاریافت شده از این منطقه تاریخی، قدمت آن را برای همگان به مرحله ظهور رساند.

فلاح میری همچنین افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته برخی از اماکن تاریخی به افرادی واگذار شده و سوءاستفاده‌هایی در این خصوص صورت گرفته گزارشاتی نیز به دادسرای استان گیلان ارسال شده که در حال بررسی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *