سجادی: سوگیری در انتخابات کمیته ملی المپیک نداریم/ از داخل اطلاعاتی به فدراسیون جهانی ژیمناستیک می‌دهند

12:07 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۸۲۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از دلایل اصلی حاشیه‌ای بی‌مورد پیرامون فدراسیون فوتبال به خاطر مدیریت به شیوه سرپرستی است.

خبرگزاری میزان - سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار میزان در مورد نامه تهدید آمیز فدراسیون جهانی ژیمناستیک و خطر تعلیق این فدراسیون، اظهار داشت: برنامه ما اینست که انتخابات دو فدراسیون دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک را برگزار کنیم. متاسفانه در خصوص موضوعی که مطرح کردید سو برداشت‌های شده بود و دلیل آن هم به خاطر اطلاعات و اخباری بود که از داخل ایران به فدراسیون جهانی ژیمناستیک ارسال شده بود.

وی افزود: اوایل تیر ماه بود که به همراه صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک برای برگزاری جلساتی در مقر IOC راهی لوزان شده بودیم و یکی از جلسات مهم در مورد ژیمناستیک بود. در آن جلسه با دبیرکل فدراسیون جهانی ژیمناستیک نشستی داشتیم و در آن جلسه سوال اصلی از ما این بود که اکنون رییس فدراسیون ژیمناستیک ایران چه کسی است؟ ما هم در جواب گفتیم فلان فرد است، اما دبیرکل فدراسیون جهانی ژیمناستیک در واکنش به این موضوع گفت که چرا به آن‌ها اطلاع نداده‌ایم و اعلاک کرد که تصور می‌کردند فرد قبلی هنوز بر مسند ریاست است زیرا آن شخص هنوز با فدراسیون جهانی در ارتباط است و مکاتبه می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پس از انجام توافقات لازم و جلب نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک، جلسه هماهنگی در داخل کشور با حضور کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک برگزار شد که در پایان صورت جلسه‌ای تصویب شد که طبق آن اکنون روند برگزاری انتخابات در حال انجام است. اصلا از ادامه مدیریت یک فدراسیون به صورت سرپرستی خوشحال نمی‌شویم. برای نمونه یکی از دلایل اصلی حاشیه‌ای بی‌مورد پیرامون فدراسیون فوتبال به خاطر مدیریت به شیوه سرپرستی است و اگر این فدراسیون رییس داشت، هیچ وقت چنین حواشی رخ نمی‌داد.

سجادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار میزان در مورد اینکه آیا وزارت ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک ملاحظاتی دارد و از نامزد خاصی حمایت می‌کند؟ خاطرنشان کرد: هدف ما اینست که انتخابات به نحو احسن انجام شود و مجمع بهترین تصمیم را بگیرد و ما هم به رای مجمع احترام می‌گذاریم. طبق منشور المپیک ورزش باید عاری از سیاست باشد و اصلا درست نیست سوگیری داشته باشیم. اعضای مجمع کمیته ملی المپیک بیش از 60 نفر و ترکیبی از روسای فدراسیون‌های المپیکی و غیر المپیکی، نمایندگان باشگاه‌ها و ورزشکاران است و به نظرم بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: در حال حاضر روند احراز صلاحیت‌ها از سوی مراجع نظارتی در حال ارزیابی است. معمولا رفتار ما در وزارت ورزش و جوانان نشان داده که در هیچ انتخاباتی دخالت نداشته‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *