تیم ملی والیبال چشم انتظار حمایت صداوسیما در آستانه مسابقات قهرمانی جهان

8:45 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۱۸۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
اهالی والیبال انتظار دارند سازمان صدا و سیما و به خصوص شبکه 3 حمایت‌های خود از تیم ملی والیبال را در آستانه حضور در قهرمانی جهان ادامه دهند.

خبرگزاری میزان - مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ قرار است با حضور 24 تیم از قاره‌ها مختلف جهان از چهارم تا بیستم شهریورماه سال جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار شود و تیم ملی والیبال ایران باید در دور گروهی به مصاف تیم‌های آرژانتین، هلند و مصر برود.

ملی‌پوشان والیبال ایران که خود را برای حضوری قدرتمند و درخشان در قهرمانی جهان آماده می‌کنند قرار است برای کسب آمادگی بیشتر و به درخواست فدراسیون والیبال لهستان در نو،زدهمین دوره جام واگنر که از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه با حضور چهار تیم ایران، صربستان، لهستان و آرژانتین برگزار خواهد شد، شرکت کند. از همین رو کاروان تیم ملی والیبال ایران بامداد روز یکشنبه تهران را به مقصد لهستان ترک کرد تا در جام واگنر که جنبه تدارکاتی برای شاگردان عطایی دارد، حضور پیدا کنند.

از همین رو شبکه 3 اخیرا با پخش تیزری از پوشش مستقیم بازی‌های تیم ملی والیبال در جام واگنر خبر داد و این درحالیست که زمان برگزاری دیدار دوم تیم ملی در این رقابت‌ها مقابل صربستان در ساعت 20 روز جمعه با دیدار تیم پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر فوتبال مقابل فولاد خوزستان که از ساعت 20:30 آغاز خواهد شد تقریبا همزمان شده است.

هرچند در سایت رسمی و جدول پخش برنامه‌های زنده شبکه 3 هنوز به صورت دقیق برنامه پخش این دو دیدار والیبال و فوتبال دیده نمی‌شود، اما تیزری که این شبکه از گزارش زنده دیدارهای تیم ملی والیبال در جام واگنر پخش کرد نشان از آن دارد که مدیران شبکه سوم سیما رقابت‌های ملی والیبال را به مسابقات باشگاهی فوتبال ترجیح داده‌اند و حتی گفته می‌شود، نامه‌ای از سوی شبکه 3 به سازمان لیگ فوتبال برای تغییر در ساعت دیدار پرسپولیس و فولاد ارسال شده، اما سازمان لیگ پاسخ این نامه را نداده است.

البته در چنین شرایطی شبکه ورزش هم بخشی از دیدارهای ورزشی را پوشش می‌دهد، اما نکته جالب آنجاست که این شبکه در ساعت 20.30 بازی تیم‌های صنعت نفت آبادان و آلومنیوم اراک را در جدول پخش خود قرار داده و هنوز شبکه سه به همپوشانی زمانی این دو مسابقه والیبال و فوتبال واکنشی نشان نداده است.

از همین رو در روزهای اخیر رسانه‌های فوتبالی پیش دستی کرده‌اند و با انتشار گزارش‌هایی در صدد آن هستند تا با فشار به مدیران شبکه 3 پخش بازی پرسپولیس و فولاد را وارد کنداکتور این شبکه کنند. این درحالیست که رقابت‌های قهرمانی جهان پس از بازی‌های المپیک مهمترین رویداد والیبالی در جهان به شمار می‌رود و همانند جام جهانی فوتبال هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود که همین موضوع نشان از اهمیت این مسابقات برای قدرت‌های والیبال در جهان دارد.

جدا از این مسائل در طول سالیانی که شبکه 3 به عنوان یک کانال تلویزیونی همسو با ورزش همواره پخش بازی‌های ملی را به دلیل گستره و نفوذی که در میان مخاطبان سراسر کشور دارد، در ارجحیت قرار داده و قطعا در شرایط فعلی هم پیش‌بینی می‌شود دیدار تیم ملی والیبال از شبکه سه و بازی‌های باشگاهی در شبکه تخصصی ورزش پخش شوند.

علاوه بر این اهالی فوتبال واقف هستند که عملکرد والیبال ایران در 2 دهه اخیر و افتخاراتی که این رشته در سطح جهان کسب کرده به هیچ عنوان قابل قیاس با نتایج تیم ملی فوتبال یا دیگر رشته‌های تیمی نبوده و والیبال لقب پرافتخارترین رشته تیمی در ورزش کشور را یدک می‌کشد. بنابراین پخش زنده دیدارهای تیم ملی والیبال از شبکه 3 شاید کمترین کار در قبال جبران زحمات این تیم با کادرفنی ایرانی است.

در چنین وضعیتی اهالی والیبال انتظار دارند سازمان صدا و سیما و به خصوص شبکه 3 حمایت‌های خود از تیم ملی والیبال را در آستانه حضور در قهرمانی جهان ادامه دهند و امیدواریم فشار فوتبالی‌ها باعث کاهش این حمایت‌ها نشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *