نشست تخصصی سرپرستان و دادرسان اجرای احکام مدنی مجتمع‌های قضایی حقوقی تهران برگزار شد

23:30 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۱۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سومین نشست تخصصی ماهانه سرپرستان و دادرسان اجرای احکام مدنی مجتمع‌های قضایی حقوقی تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان- سومین نشست تخصصی ماهانه سرپرستان و دادرسان اجرای احکام مدنی مجتمع‌های قضایی حقوقی تهران برای ایجاد وحدت رویه در خصوص تصمیمات در اجرای احکام مدنی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی نیا معاون امور اجرای احکام مدنی و ترازوی زر معاون امور حقوقی رئیس کل محاکم تهران برگزار شد.

در این نشست که سرپرستان و دادرسان اجرای احکام مدنی مجتمع های قضایی حقوقی تهران حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین دهقانی نیا بیان کرد: یکی از اهدف مهم از برگزاری این نشست، اجرای دقیق دستورالعمل صادره توسط رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص مزایده وثائق غیرمنقول محکوم علیهم زندانی در صورت غیبت و عدم مراجعه به زندان بود که با همفکری و هم افزایی امروز راجع به این مهم بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی در ادامه گفت: دراین باره راهکارهای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و از این پس قرار بر این شد سرپرستان و دادرسان اجرای احکام مدنی در جلساتی مشخص با نظارت جدی بر تامین های اخذ شده، برای مرخصی نظارت نموده و در صورت صدور دستور ضبط وثیقه توسط مقام صالح اجرای مزایده در مجتمع قضایی صورت پذیرد.

معاون امور اجرای احکام مدنی رئیس کل محاکم تهران با اشاره به یکی دیگر از اهداف این جلسه به نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه در خصوص امکان استفاده از ابزار نقطه زنی برای یافتن محکوم علیه در محکومیت های مالی پرداخت و گفت: از این پس در صورت تقاضای محکوم له به صورت یکپارچه دادرسان اجرای احکام مدنی تهران می توانند در صورت وجود شرایط قانونی با این تقاضا موافقت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تهیه پیش نویس‌دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت تاخیر در مجتمع های قضایی حقوقی تهران پرداخت و یادآور شد: انتظار می رود با توجه به تاکیدات رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران، دادرسان و سرپرستان اجرای احکام مدنی نظرات‌ خود را جهت جمع بندی نهایی ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دهفانی‌نیا به موضوع، کسر یک چهارم حقوق محکوم علیه بعد از صدور حکم تقسیط توسط دادگاه صادرکننده پرداخت و گفت: این موضوع به بحث و تبادل نظر تخصصی گذاشته شد و استدلال های موافق و مخالف مطرح شد که‌ در نتیجه اکثریت سرپرستان و دادرسان اجرای احکام موافقت خود را با کسر یک چهارم حقوق ماهیانه محکوم علیه علاوه بر تقسیط انجام شده اعلام کردند.

وی بیان کرد: مقرر شد مراتب و استدلال های مذکور صورتمجلس شود و پس از بررسی نهایی جهت تهیه دستورالعمل در خصوص بند های مربوطه خدمت رئیس کل محاکم جهت طرح و بررسی و تهیه دستورالعمل در صورت استمرار اختلاف ارائه شود.

در این نشست هم اندیشی دادرسان و سرپرستان اجرای احکام مدنی در حضور معاونین ستادی قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در امور اجرای احکام مدنی ( حجت الاسلام و المسلمین دهقانی نیا ) و در امور حقوقی ( عادل ترازوی زر ) به بیان دیدگاه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود در فضای کاملا حرفه‌ای و صمیمی پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *