نرخ بالای خشونت خانگی و قتل در شهرهای آمریکا

17:15 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۲۸۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اطلاعات جمع‌‎آوری شده نشان می‌دهد که نرخ خشونت خانگی و قتل در بسیاری از شهرهای آمریکا بسیار بیشتر از دوران پیش از شیوع ویروس کروناست.

خبرگزاری میزان - نرخ قتل در ده‌ها شهر آمریکا هنوز هم حدود 40 درصد بیشتر از زمان پیش از شروع همه‌گیری ویروس کروناست.

به گزارش «واشنگتن پست»، تحقیقاتی که توسط «شورای عدالت کیفری» آمریکا تجزیه و تحلیل شده، نشان می‌دهد که از نیمه اول سال 2021 تا همین بازه زمانی سال جاری، تنها دو درصد کاهش قتل در آمریکا وجود داشته است.

این اطلاعات و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که دامنه خیره کننده مرگ با اسلحه در آمریکا  بسیار فراتر از تیراندازی‌های جمعی است.

پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، نرخ قتل در شهرهای آمریکا روندی نزولی داشته است.

بحران دیگری که شهرهای بزرگ آمریکا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند نرخ بالای خشونت خانگی و کشتار زنان است؛ به گفته مرکز سیاست خشونت  (VPC)، یک اتاق فکر ملی در آمریکا، در سال 2019، از هر 10 زن کشته شده، 9 زن توسط مردانی که می‌شناختند، کشته شدند.

این قتل‌ها نشان دهنده یک بحران پایدار در آمریکاست؛ در حدود دو سوم از این موارد، زنان توسط همسر یا سایر افراد نزدیک به خود کشته شده‌اند.

به گفته کارشناسان، اغلب چنین قتل‌هایی به دنبال سال‌ها آزار و اذیت روی می‌دهند.

این آمار به‌خصوص در جوامع رنگین پوست بسیار بدتر است؛ در «مینه‌سوتا»، 9 درصد از تمام دختران و زنان کشته شده از سال 2010 تا 2019، سرخپوست آمریکایی بودند اگرچه این گروه اقلیتی تنها یک درصد از جمعیت «مینه‌سوتا» را تشکیل می‎دهند.

موضوع دیگر گزارش نشدن موارد خشونت خانگی در آمریکاست؛ بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، نیمی از قربانیان خشونت‌های خانگی این رویدادها را به پلیس گزارش نمی‌دهند.

بر اساس نظرسنجی اداره آمار دادگستری آمریکا، قربانیان کمتری در سال 2019 نسبت به سال 2010 این جنایت را به مقامات گزارش کردند.

در حالی که تعداد حوادث مرتبط با خشونت خانگی گزارش شده بر اساس داده‌های اداره دادگستری آمریکا از سال 2010 تا 2019 تغییر چندانی نکرده، اما داده‌های موسسه «بررسی قربانیان جرم» نشان می‌دهد که این مشکل همچنان رایج است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *