رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روسیه: غرب مانع حضور بازرسان آژانس انرژی اتمی در زاپروژیا می‌شود

16:25 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۲۲۶
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که غرب از هیچ تلاشی برای ممانعت از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا دریغ نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «غرب و رژیم کی‌یف از هیچ تلاشی برای ممانعت از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا دریغ نمی‌کنند.»

به گزارش «تاس»، «زاخارووا» در مصاحبه‌ای گفت: «ما از هیچ تلاشی برای سازماندهی بازدید نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا دریغ نمی‌کنیم. آژانس هم همین را می‌خواهد.»

وی در ادامه گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به‌عنوان یک ساختار، مدت‌هاست که برای این موضوع آماده بوده است، اما این جامعه به اصطلاح غربی، همراه با رژیم کی‌یف، تمام تلاش خود را می‌کنند تا این اتفاق نیفتد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «این همان چیزی است که می‌توان آن را تروریسم هسته‌ای نامید، زمانی که عملیات جنگی و خمپاره‌باران هدفمند علیه یک نیروگاه هسته‌ای در حال اجرا انجام می‌شود.»

وی گفت: «آیا رژیم کی‌یف به خودی خود و به تنهایی دست به انواع تحریکات می‌زند؟ البته که نه. غرب ظاهرا پیامدهای فاجعه چرنوبیل و فوکوشیما را فراموش کرده است. آنها دوباره در حال انجام این کار هستند.»

«زاخارووا» گفت «باورنکردنی به نظر می‌رسد که مردمی که در قاره اروپا زندگی می‌کنند نمی‌بینند که چه بلایی بر سر آنها آورده می‌شود.»

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *