معاون اجتماعی دادگستری کل استان گیلان: دستگاه قضایی با متصرفان اراضی ملی برخورد قانونی و قاطع می کند

16:31 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۸۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، گفت: دستگاه قضایی با متجاوزان و متصرفان اراضی ملی در چارچوب قانونی برخورد قاطع می کند.

خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان همراه با تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از چندین تصرف غیر مجاز در شهرستان خمام استان بوشهر بازدید کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این بازدید با بیان اینکه جنگل های هیرکانی از کهن ترین جنگل های جهان و سرمایه ملی و متعلق به همه نسل هاست، اظهارکرد: برخی اشخاص عمدتا غیربومی بعضی قسمت های جنگلی «روستای فتاتو» را تصرف کرده و چون این تصرفات دارای سابقه و پیشینه است بنابراین حسب دستور رئیس کل دادگستری استان بزودی نشستی در شهرستان خمام پیرامون بررسی چنین مواردی تشکیل خواهد شد.

احمد آقایی در بخش دیگری از این بازدید با اشاره به اینکه فردی غیربومی اراضی جنگلی و حریم رودخانه را در منطقه تیسیه خمام تصرف کرده و اقدام به ساخت و ساز در این مکان و اسقرار پل بر روی رودخانه بدون مجوز قانونی کرده است.

وی افزود: در راستای گزارشات و شکایات مردم، دستگاه قضایی به تخلفات این فرد رسیدگی کرده و حکم قطعی تخریب و اعاده مکان به وضعیت سابق صادر شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان همچنین با بیان اینکه عده ای سودجو اراضی کشاورزی را به کمترین قیمت از کشاورزان خریداری و به افراد غیر بومی می فروشند، تصریح کرد: دستگاه قضایی با متجاوزان و متصرفان اراضی ملی در چارچوب قانونی برخورد قاطع می کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تصرف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *