رئیس کل دادگستری استان مرکزی با رئیس و کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان دیدار کرد

13:33 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۶۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی، گفت: جایگاه کارکنان حفاظت اطلاعات، جایگاه بسیار با اهمیتی است و وظیفه خطیر حفاظت از بیت المال و منابع انسانی و نظارت بر اجرای صحیح عدالت و رضایتمندی مردم را برعهده دارید.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در دیدار با رئیس و کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان مرکزی، اظهار کرد: جایگاه کارکنان حفاظت اطلاعات، جایگاه بسیار با اهمیتی است و شما چشم بینا و هوشیار دستگاه قضا هستید و وظیفه خطیر حفاظت از بیت المال و منابع انسانی و نظارت بر اجرای صحیح عدالت و رضایتمندی مردم را برعهده دارید.

وی با اشاره به کلام بلند حضرت امیرالمومنین علی (ع) در خصوص اهمیت موضوع نظارت و حراست از کارگزاران، افزود: آن حضرت در نامه ۳۵ نهج‌البلاغه به مالک اشتر در این باب می فرماید: از چشمان و ناظرینی برای حراست از کارگزاران خود استفاده کن که از دو ویژگی مهم که همان صداقت و راستگویی و دیگری وفادار بودن است بهره مند باشند چرا که این کار موجب امانت داری خوب کارکنان و مدارا کردن با مردم و رضایت مندی آنان خواهد شد و در نهایت سلامت مجموعه و ارتقای کارآمدی سازمانی را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پیگیری و اجرای سیاست های کلی قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه سند تحول و تعالی مد نظر ریاست قوه قضاییه از مهمترین وظایف و اموری است که مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می بایست سرلوحه کار خود قرار دهد زیرا این سیاست ها با فکر، خلاقیت، تجارب چهل ساله اجرای برنامه های قضایی و انجام کارشناسی های لازم در قالب سند تحول قضایی و مصوبات شورای عالی قضایی تدوین شده و اجرای دقیق آنها گره گشای مشکلات قضایی کشور است لذا نظارت بر اجرای درست این سیاست ها در دادگستری استان مرکزی از وظایف خطیر شماست.

وی افزود: رسیدگی به حقوق عامه شاید گاهی اوقات به دلیل مشغله بالا و تراکم زیاد کاری روسای حوزه های قضایی و دادستان ها مورد غفلت قرار گیرد و در پی آن به مردم و نظام اسلامی اجحافی روا شود و اینجاست که با ورود، پیگیری و ارائه راهکارها جهت حل این موضوعات توسط شما، می توانیم شاهد احقاق و احیای حقوق عامه و بیت المال باشیم و از نارضایتی های مردمی جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: چشم بر هیچ خطایی نبندید و چشم پوشی نکنید چرا که چشم بستن بر خطاهای کوچک موجب توسعه ی خطاها می شود ولی توقع من این است که رویکرد و نگاه شما یک نگاه یاری رسان و دست گیرنده باشد و نه مچ گیرانه و سلبی، اعتقاد به این موضوع که ما همه یک خانواده هستیم و در مواقع ضروری باید به کمک هم بشتابیم باید در ذهن شما وجود داشته باشد زیرا حفاظت از سرمایه های انسانی مهمترین ماموریت شماست و هنرمندی شما این است که نگذارید حتی یک نفر ازهمکاران هم ریزش داشته باشند.

وی افزود: به هیچ وجه حب و بغض شخصی را در مسائل کاری خود دخالت ندهید و حضرت حق را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانید. اساس کار شما در مجموعه حفاظت و اطلاعات، محرمانگی امور است و همواره باید این مهم را در امورات رعایت کنید و در جای خود مطالب را بازگو کنید چرا که شاهد بوده ایم داشتن چشمانی بسته و دهانی باز به مجموعه آسیب زده است و باید از تکرار آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *