پویش «به حرمت حسین (ع) می‌بخشم» منجر به سازش پرونده‌ای به ارزش 100 میلیارد تومان در چهارمحال‌وبختیاری شد

10:01 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۲۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پرونده ای با موضوع تقسیم ارث و به ارزش تقریبی صد میلیارد تومان که جهت صلح و سازش به شعبه هفتم شورای حل اختلاف شهرستان شهرکرد ارجاع شده بود در پویش به حرمت حسین می بخشم منتهی به صلح و سازش شد.

خبرگزاری میزان - پرونده‌ای با موضوع تقسیم ارث و به ارزش تقریبی 100 میلیارد تومان که جهت صلح و سازش به شعبه هفتم شورای حل اختلاف شهرستان شهرکرد ارجاع شده بود در پویش «به حرمت حسین (ع) می‌بخشم» منتهی به صلح و سازش شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: در راستای رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده‌ها و در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر توجه ویژه به تعیین تکلیف پرونده‌ها از طریق استفاده از ظرفیت‌ شوراهای حل اختلاف و تاکید رئیس کل دادگستری استان در این خصوص و با توجه به اختلاف حاصله بین طرفین که موجب تشکیل چندین پرونده در محاکم قضایی استان شده بود پس از ارجاع پرونده به شعبه هفتم شورای حل اختلاف شهرستان شهرکرد، با تشکیل جلسات متعدد و دعوت از طرفین، سرانجام به همت اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف، معتمدین محلی و اعضای ستاد صبر این پرونده به صلح و سازش ختم شد.

کرم شیخ پور نقش شورا‌های حل اختلاف را در امر صلح و سازش در جامعه کلیدی توصیف کرده و افزود: از مهمترین آثار و برکات صلح و سازش، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

معاون توسعه حل اختلاف استان چهارمحال بختیاری در پایان ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان شهرکرد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت یاوران صلح که متشکل از معتمدین و ریش‌سفیدان و افراد دارای نفوذ کلام بوده در برقراری صلح و سازش در پرونده‌ ها نقش بسیار بسزایی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *