رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشکلات دیرینه حقوق بشری در آرژانتین؛ از سوء استفاده پلیس تا وضعیت نامناسب زندان‌ها

14:18 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۹۳۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش به مواردی از نقض حقوق بشر در آرژانتین از جمله سوء استفاده پلیس و وضعیت نامناسب زندان‌ها پرداخته کرده است.

خبرگزاری میزان - مشکلات دیرینه حقوق بشر در آرژانتین شامل سوء‌استفاده پلیس، شرایط بد زندان و خشونت علیه بومیان است.

به گزارش پایگاه «دیده‌بان حقوق بشر»،  «اداره ملی مجازات» آرژانتین، ۱۷۶ مورد پرونده مرتبط با شکنجه یا بدرفتاری را در زندان‌های فدرال این کشور در سال ۲۰۲۰ و ۷۷ مورد از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ را گزارش کرد.

دفتر دادستان کل آرژانتین نیز ۱۶ مورد مرگ خشونت‌آمیز افراد بازداشت‌شده در زندان‌های فدرال این کشور را در سال ۲۰۲۰ گزارش داده است.

دولت آرژانتین گزارش می‌دهد که تقریبا نیمی از 11 هزار و 200 زندانی در زندان‌های فدرال این کشور هنوز به جرمی محکوم نشده‌اند اما در انتظار محاکمه هستند.

علاوه بر این صدها نفر با تصمیمات قضایی در سال 2020 برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت مشروط آزاد شدند، اما هیچ اصلاح معناداری برای رسیدگی به بازداشت پیش از محاکمه انجام نشده است.

در فوریه 2021، اداره ندامتگاه ملی آرژانتین گزارش داد که 58 زندانی در سال 2020 در زندان‌های فدرال جان خود را از دست داده‌اند؛ این بالاترین رقم در 10 سال گذشته به شمار می‌رود.

نیروهای امنیتی و پلیس آرژانتین در بسیاری از موارد از نیروی بیش از حد استفاده می‌کنند؛ حتی در دوره همه‌گیری ویروس کرونا نیروهای پلیس برای اجرای قوانین محدود کننده دست به اقدامات خشونت‌بار زدند.

مقام‎های در استان شمالی «فورموزا» آرژانتین اقدامات سوء و غیربهداشتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کار گرفتند، از جمله نگهداری افراد در مراکز «انزوا» و «قرنطینه» در شرایطی که به منزله بازداشت خودسرانه بود.

در همین حال مردم بومی آرژانتین برای دسترسی به عدالت، زمین، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اولیه با موانعی مواجه هستند؛ آرژانتین مکررا در اجرای قوانین حمایت از حقوق بومیان تحت قوانین بین‌المللی کوتاهی کرده است.

«یونیسف» نیز در گزارشی می‎گوید که دستکم 357 هزار کودک در آرژانتین تحصیل خود را متوقف کردند؛ به دلیل محدودیت‌های مرتبط با کرونا، بیشتر مدارس بین مارس تا دسامبر 2020 و برای دوره‌های کوتاه‌تر در برخی از نقاط این کشور در سال 2021 بسته شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *