نظری‌افشار: افتخارات داخلی موسوی از کل رزومه برخی منتقدان بیشتر است/ تیم ملی والیبال فقط روی ۲-۳ بازیکن می‌چرخد

7:45 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۹۲۵۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: موسوی این بار هم با تمام توان آمده بود، ولی اعتقاد داشت که امکانات فعلی در شان تیم ملی والیبال نیست.

فرهاد نظری‌افشار در گفت‌وگو با میزان، درباره تصمیم سیدمحمد موسوی در مورد کناره‌گیری از تیم ملی والیبال آن هم در حضور خبرنگاران و در جریان آخرین تمرین ملی‌پوشان پیش از اعزام به جام واگنر و قهرمانی جهان، اظهار داشت: پیش از اینکه راجع به خداحافظی سید چنین هجمه‌هایی مطرح کنند باید در ابتدا به این نکته توجه می‌کردند که هدف او از رفتن از تیم ملی چه بود. ۲ روز پیش با موسوی صحبت کردم و حتی هفته پیش و قبل از اینکه از تیم ملی کناره‌گیری کند، با او حرف زدم و گفت که دوست دارم با خاطره خوب از تیم‌ ملی والیبال خداحافظی کنم، اما متاسفانه ما خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. پس از عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها و با تمام احترامی که به بازیکنان قائلم، ضعف‌هایی در دفاع روی تور به چشم آمد و به همین دلیل موسوی به اصرار و خواست کادرفنی و فدراسیون به اردوی تیم ملی ملحق شد.

وی در مورد انتقادات موسوی از امکانات فدراسیون والیبال، تصریح کرد: مدت‌ها از تیم ملی دور بوده‌‌ام و واقعا به صورت دقیق نمی‌دانم امکانات در چه حد است. موسوی یکی از نخبه‌های والیبال ایران و جهان است و امکانات کشورهای مختلف را از نزدیک دیده و به همین دلیل شاید انتظار دارد که امکانات به حد نرمالی برسد. امکانات بهتر با کسب نتایج درخشان‌تر رابطه مستقیم دارد و وقتی امکانات خوبی در اختیار بازیکنان باشد قطعا با جان و دل برای تیم ملی کشور خود بازی خواهند کرد.

*قرار نیست موسوی پاسخ تمام انتقادات را بدهد

دریافت‌کننده سابق تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: موسوی بازیکن بزرگی است، اما متاسفانه گاهی برخی افراد از موسوی انتقاد می‌کنند که هیچ سنخیتی با والیبال ندارند. افتخاراتی که موسوی فقط در لیگ ایران دارد از شجره‌نامه و کل رزومه برخی از این منتقدان بیشتر است. شبیه این شرایط برای من هم پیش آمد، اما قرار نیست من یا موسوی پاسخ اینگونه انتقادات را بدهیم. موسوی این بار هم با تمام توان آمده بود، ولی اعتقاد داشت که امکانات فعلی در شان تیم ملی والیبال نیست. واقعا موضوع فیزیوتراپ یا مکمل‌های غذایی جزو ابتدایی‌ترین امکانات  هستند و همین مسائل ریز و درشت تمرکز بازیکنان را به هم می‌زند.

*امیدوارم رقابت سالمی در تمامی پست‌ها وجود داشته باشد

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال در مورد وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در قهرمانی جهان، اظهار کرد: شرایط خوبی دارند و با صحبت‌هایی که اخیرا با برخی بازیکنان داشتم معتقد بودند که به فرم ایده‌آل رسیده‌اند. یکی از نکاتی که پس از عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها باید به آن توجه شود اینست که تیم ملی کلا روی ۲-۳ بازیکن می‌چرخد و این خوب نیست. اگر یک روز یکی از این بازیکنان سرما بخورد یا به هر دلیلی نرسد واقعا شرایط برای‌مان‌سخت خواهد شد. امیدوارم رقابت سالمی در تمامی پست‌ها وجود داشته باشد تا با خلا بازیکن در برخی پست‌ها روبرو نشویم.

نظری‌افشار در خصوص انتقادات موسوی در مورد عدم پرداخت پاداش‌‌های فدراسیون جهانی والیبال به بازیکنان، گفت: این مشکل سال‌هاست که وجود دارد و برای من هم پیش آمده است‌ برای نمونه در مسابقات قهرمانی قاره‌ها که در جایگاه سوم ایستادیم ۱۰۰ هزار دلار پاداش به تیم ملی تعلی گرفت، اما هیچ پولی به بازیکنان داده نشد. ما هم کاملا از شرایط تحریم‌ها آگاهیم، اما به نظرم فدراسیون والیبال با رایزنی با فدراسیون جهانی می‌تواند پس از هر تورنمنت حساب و کتابش را به گونه‌ای تنظیم کند که از مطالبات خودش پاداش بازیکنان را واریز کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *