رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه‌های قضایی شهرستان‌های هلیلان و چرداول بازدید کرد

10:48 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۹۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه به طور سرزده از حوزه‌های قضایی شهرستان‌های هلیلان و چرداول بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی و هیئت همراه به طور سرزده از حوزه‌های قضایی شهرستان‌های هلیلان و چرداول بازدید بعمل آوردند و ضمن بررسی عملکرد این حوزه ها و بازدید از شعب مختلف با مراجعین به دادگستری ملاقات و ضمن استماع مطالبات مردم دستورات لازم را جهت رسیدگی به درخواستهای مطرح شده صادر کرد.

علی‌محمدی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی قضات و کارکنان دادگستری در اجرای عدالت و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که سریعاً به پرونده‌های آنان رسیدگی شود و خواهان احقاق‌حق خود هستند و لذا می‌طلبد با تلاش شبانه‌روزی قضات شریف و کارکنان اطاله دادرسی بطور کامل مرتفع شود و به پرونده‌ها سریعاً رسیدگی و حکم صادر و اجرایی شود تا مردم طعم شیرین اجرای عدالت در جامعه را احساس کنند.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اجرای کامل سند تحول و تعالی قوه قضاییه در محاکم استان اظهار کرد: در دور دوم بازرسی از حوزه‌های قضایی چهار هدف عمده را پیگیری می‌کنیم که شامل رفع کامل اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی، اتقان آراء و مدیریت و تعیین تکلیف پرونده های معوق است‌.

وی افزود: چنانچه حکمی بر اساس قوانین ، محکم و متقن صادر شود قابلیت اجرایی بالایی دارد و باعث رفع اطاله دادرسی و کاهش موجودی پرونده‌ها در محاکم می‌شود. لذا انتظار داریم که قضات با مطالعه دقیق قوانین، رویه‌های قضایی و… علم و آگاهی خود را بروز کنند تا بتوانند در صدور احکام متقن موفق باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *