شناسایی ۷ هزار هكتار از زمين‌ها‌ی مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسكن ملی

21:40 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۴۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مديرعامل سازمان ملی زمين و مسكن با اشاره به اينكه تاكنون حدود ۷ هزار هكتار از اراضی مازاد در اختيار دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است، گفت: به استناد ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، سازمان ملی زمين و مسكن به نمايندگی از وزارت راه و شهرسازی موضوع در اختيار گرفتن اراضی متعلق به دستگاه‌های اجرایی که مازاد بر نیاز اين دستگاه‌ها است را برای ساخت واحدهای مسكن ملی در دستوركار دارد.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومی سازمان ملی زمين و مسكن، عليرضا فخاری در بخش خبری نيمروزی سيما در توضيح اهميت تفاهم‌نامه مشترك همكاری فی‌مابين سازمان ملی زمين و مسكن و سازمان ثبت اسناد كشور، افزود: اين تفاهم‌نامه در مورد قانون حدنگار است كه براساس آن به طور طبيعی نسبت به شناسایی اراضی مربوط به دولت و ساير دستگاه‌ها اقدام خواهد شد و اين امر می‌تواند نقش پشتيبان و تسريع‌كننده در شناسایی اراضی دولتی داشته باشد كه در مراحل بعدی اين اراضی به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازی اظهار داشت: آنچه كه تاکنون به عنوان اراضی موردنياز اجرای طرح نهضت ملی مسكن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی صورت پذيرفته، حدود يك ميليون و ۴۵۰ هزار واحد است كه هيچ بخشی از اين ميزان از زمين‌های در اختيار ساير دستگاه‌ها نيست.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در سال‌های قبل زمين‌هایی را در اختيار گرفته‌اند و اين امر موكول به جانمایی، ساخت و بهره‌برداری اين اراضی بود كه متاسفانه در طول اين سال‌ها اين اتفاق صورت نپذيرفته و اراضی در حال حاضر در اختيار اين دستگاه‌ها است.

فخاري اضافه كرد: ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ناظر بر چگونگی بازگشت اين اراضی به وزارت راه و شهرسازی است كه ان‌شاء‌الله بتوانيم از اين اراضی در ساخت نهضت ملی مسكن بهره بگيريم.

مديرعامل سازمان ملی زمين و مسكن با بيان اينكه از حدود ۷ هزار هكتار اراضی شناسایی شده حدود ۵۰۰ هكتار آن در مراحل جاری برای تغيير كاربری و تثبيت نهایی برای اجرای طرح نهضت ملی است، خاطر نشان كرد: اين اراضی در مرحله انتقال اسناد به نام سازمان ملی زمين و مسكن است.

گفتنی است تفاهم‌نامه مشترك ميان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در راستای اجرای قانون جامع حدنگار امروز به امضاء طرفين رسيد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *