رئیس کل دادگستری استان ایلام برای دهمین بار در دو ماه گذشته از زندان‌های استان بازدید کرد

14:18 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۷۵۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام یک روز در هفته از یک زندان استان بازدید می کند و در جریان این بازدید پرونده های قضایی زندانیان، پایش و غربالگری می شود.

خبرگزاری میزان - عمران علی محمدی از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی بازدید کرد و با زندانیان دیداری چهره به چهره داشت.

این دهمین بازدید رئیس کل دادگستری ایلام از زندان های استان در دو ماه گذشته است که با هدف بهره مندی زندانیان از تسهیلات قضایی و کاهش جمعیت کیفری انجام می شود.

علی‌محمدی هر پنج شنبه از یک زندان بازدید می کند و به بررسی مشکلات قضایی زندانیان می پردازد. در بازدیدهای میدانی از زندان ها، دادستان، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب، معاونین قضایی قضات ناظر بر زندان و جمعی از مراجع قضایی استان حضور دارند و درخواست های زندانیان برای اعطای ارفاقات قانونی چون مرخصی، عفو، آزادی مشروط، تخفیف، تعلیق و تعویق مجازات و… بررسی می شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در حاشیه بازدید اخیر خود از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی گفت: در فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری، رصد و کنترل مستمر در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان و همچنین اشراف اطلاعاتی دقیق نسبت به وضعیت آن ها از حیث کمی و کیفی با تهیه و تنظیم فرم‌های اطلاعاتی برای اعطای تسهیلات قضایی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: زندانیانی که شرایط استفاده از پابند الکترونیکی را دارند، زندانیانی که یک سوم حبس خود را سپری کرده اند و آنان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و همچنین واجدین شرایط عفو موردی و زندانیان 18 تا 23 سال طی هفته آینده برای پایش و غربالگری، بررسی می شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *