واشنگتن پست: اف‌بی‌آی به دنبال اسناد مربوط به سلاح‌های هسته‌ای در اقامتگاه ترامپ بود

12:26 - 21 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۶۲۰۰
رسانه‌های آمریکا جزئیاتی جدید از یورش ماموران اداره تحقیقات فدرال به اقامتگاه دونالد ترامپ منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – روز دوشنبه گذشته ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، به اقامتگاه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، یورش بردند.

اکنون روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از منابع آگاه گزارش داد «اسناد محرمانه مربوط به سلاح‌های هسته‌ای از جمله مواردی است که ماموران اداره تحقیقات فدرال در بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا به دنبال آن بودند.»

کارشناسان اطلاعات طبقه‌بندی شده می‌گویند «این جستجوی غیرمعمول نشان دهنده نگرانی عمیق مقامات دولتی در مورد انواع اطلاعاتی است که آنها فکر می‌کردند می‌تواند در باشگاه ترامپ قرار داشته باشد و به طور بالقوه در خطر افتادن به دست افراد نامناسب قرار دارد.»

در همین حال «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که شخصا مجوز یورش ماموران اف‌بی‌آی را به منزل «ترامپ» تایید کرده است.

دادستان کل آمریکا در بیانیه خود گفته ماموران اف‌‎بی‌آی به منظور یافتن اسنادی که گفته می‌شود «ترامپ» در هنگام خروج از کاخ سفید آنها را با خود برده، به اقامتگاه وی در «مار-ئه-لاگو» فلوریدا یورش بردند.

پیشتر روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اف‌بی‌آی حدود ۱۰ صندوق را از اقامتگاه «دونالد ترامپ» در فلوریدا کشف و مصادره کرد.

بازرسی انجام شده بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد نحوه رسیدگی رئیس جمهور سابق این کشور به اسناد حساس، اعلام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *