قائم مقام سازمان بازرسى پای درد دل فعالان اقتصادى استان کرمانشاه نشست / بازرسی، اتاق بازرگانی کشور را به منظور کمک برای شناسایى فرصت‌های توجه نشده سیاست هاى اقتصاد مقاومتى فراخواند

21:15 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۵۸۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور ،اعضاى اتاق بازرگانى سطح کشور را براى شناسایى فرصت ها و شیوه بهره گیرى مطلوبتر از بخش خصوصى به منظور تحقق سیاست هاى اقتصاد مقاومتى فرا خواند و اعلام کرد: سازمان بازرسى کل کشور به دنبال این است که با استفاده از تجارب افراد متخصص روزنه هاى فساد را شناسایى و مسدود کند.

خبرگزاری میزان - احمد رحمانیان در جریان سفر رئیس سازمان بازرسى کل کشور به استان کرمانشاه در نشستى با فعالان اقتصادى این استان با موضوع بررسى و رفع موانع تولید، نظرات این افراد را کاربردى و اساسى دانست و گفت: اتاق بازرگانى یک مجموعه مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کشور است که باید تدابیرى اتخاذ شود تا از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالان اتاق بازرگانى در حوزه اقتصاد استخوان خرد کرده اند، بر لزوم استفاده از این تحارب از سوى تمامى مجموعه ها تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانى می تواند نظرات مشورتى خوبى به مدیران بدهد، بنده به عنوان مدیر سازمان بازرسى اعلام مى کنم که این سازمان در دوره جدید مدیریتى استفاده از تجارب و داشته هاى متخصصان را در دستور کار دارد و طى این مدت سازمان به این موضوع توجه ویژه کرده و از اتاق بازرگانی در سراسر کشور درخواست دارم که به سازمان بازرسى کمک کنند.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور با اشاره به برخى از ظرفیت هاى بالقوه استان کرمانشاه در بخش هاى معدن، صادرات و کشاورزى، از اتاق بازرگانى خواست به این موضوعات ورود کند.

وى در بخش دیگرى از سخنان خود اعضاى اتاق بازرگانى سراسر کشور را براى تحقق سیاست هاى اقتصاد مقاومتى فرا خواند و از آنها خواست نکات مطرح شده در این حوزه را که کمتر مورد توجه قرار گرفته را شناسایى و به سازمان بازرسى اعلام کنند.

ارائه راهکار براى توسعه کارآفرینى ، تبیین و حمایت از اقتصاد دانش بنیان ، ارائه پیشنهاد براى رشد بهره برى مطلوب،افزایش شاخصه هاى انرژى، خودکفایى در حوزه نهاده ها، ارتقاى سلامت و امنیت غذایى، بهبود شاخص هاى الگوى مصرف، افزایش صادرات و… از دیگر موضوعات مطرح شده از سوى قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور بود که از اتاق بازرگانى خواست وارد میدان شده و کمک کنند.

رحمانیان با انتقاد از اینکه مناطق آزاد به مرکزى براى ورود کالاهاى قاچاق یا خارجى تبدیل شده اند، از دور شدن این مناطق از رسالت هایشان انتقاد و بر لزوم ارائه راهکارهایى براى تسهیل صادرات در این مناطق تاکید کرد و خواستار انتقال فناورى هاى پیشرفته و گسترش و تسهیل تولید و عدم ورود کالاهاى خارجی که مشابه داخلی دارند، شد.

وى در بخش دیگرى از سخنان خود با تشریح شرح وظایف سازمان بازرسى کل کشور مبنى بر اجراى صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور افزود: بسیارى از مسایل و چالش ها به این بر می گردد که یا مقررات سلیقه اى عمل شده یا اصلا عمل نشده یا اینکه حسن جریان امور در دستگاه ها دنبال نمی شود.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور از فعالان اقتصادى و تولیدکنندگان خواست سوءجریانات را به سازمان بازرسى گزارش دهند و این اطمینان را هم داد که از آنها حمایت قاطع خواهد شد.

رحمانیان از فعالان حوزه اقتصادى خواست که در صورت تمایل به عنوان بازرس افتخارى یا گزارشگران فساد به سازمان بازرسى براى شناسایی روزنه هاى فساد و براى مسدودسازى این روزنه ها همکارى کنند.

وى تاکید کرد: سازمان بازرسى از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادى مشروع حمایت همه جانبه و قاطع به عمل می آورد.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور از بخش خصوصى خواست با همکارى سایر بخش هاى اقتصادی در زمینه ایجاد فرصتهاى شغلى، اشتغال و تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده محصولات و بى اثر کردن تحریمها و بهبود وضعیت معیشتى مردم مساعدت و همکاری کنند.

وى اعتماد به بخش خصوصی را ضروری دانست و با انتقاد از عدم تحقق سیاست هاى اصل ٤٤ از دستگاه ها خواست به فعالان اقتصادى میدان دهند و تاکید کرد: بخش خصوصى کارش را بلد است و می داند چکار کند و نیازى به این همه بخشنامه ندارد.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور در پاسخ به نگرانى فعالان اقتصادى نسبت به تعدد قوانین، دستورالعمل ها و رویه های این موضوع را یک آسیب دانست و از بخش خصوصى خواست این مسائل را با سازمان بازرسى در میان بگذارد.

اعلام روزنه هاى فساد و مطالبه گرى از سازمان بازرسى براى پیگیرى، تاکید بر ضرورت حذف امضاهای طلایی و اعلام به سازمان بازرسی در صورت عدم را اندازی سامانه صدور مجوزها، شناسایی و اعلام قوانین معطل مانده در حوزه اقتصاد‌ و… از دیگر مسائل مهم مطرح شده اژ سوی دکتر رحمانیان در نشست با فعالان افتصادی بود.

وی در پاسخ به اظهارنظر برخی از افراد حاضر در جلسه مبنی بر انتصاب مدیران غیرمتخصص، از ورود سازمان بازرسی به این موضوع خبرداد و تاکید کرد: مدیری که تخصص ندارد و مسئولیتی را قبول می کند به نظر بنده تعهد هم ندارد.

در جریان این نشست مسئولان و فعالان اقتصادى استان کرمانشاه نیز با تقدیر از سازمان بازرسى به دلیل توجه به موضوع تولید و حمایت از سرمایه گذارى و پیشگیرى از وقوع جرم، درخواستها و مشکلات خود را با قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور در میان گذاشته و خواستار توجه بیشتر این سازمان به مقوله تولید شدند.

در این نشست برخى از فعالان اقتصادى با اشاره به قوانین متعدد موجود در کشور خواستار رفع آشفته بازى ها در خصوص آیین نامه، مقررات و… شدند و آن را از اصلى ترین معضل پیش پای مدیران و سرمایه گذاران دانستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *