رئیس کل دادگستری خراسان شمالی : رفع موانع و مشکلات پتروشیمی استان خراسان شمالی با ورود دستگاه قضایی ممکن است

18:31 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۵۷۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی امروز از مجتمع پتروشیمی خراسان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و نیز مشکلات مبتلابه این مجموعه صنعتی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده ،سیدجواد ایلانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و  صادق اسپیدکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مرکز استان، از بخش های مختلف پتروشیمی خراسان بطور اختصاصی بازدید کردند و با مدیرعامل و دست اندر کاران این مجموعه تولیدی گفتگو  و مهمترین مشکلات و موانع فراروی و نیز اصلی ترین مطالبات مردمی و انتظارات از دستگاه قضایی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، دانش بنیان،اشتغال آفرین نامگذاری شده، گفت:دستگاه قضایی بطور کلی و مشخصا از طریق ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همواره در کنار واحدها ی تولیدی و صنعتی بوده و  خواهد بود و  بر اساس مبانی قانونی قاطعانه از آنان حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین براتی زاده همچنین به سفر ریاست جمهوری در سال جاری به استان و بازدید از شرکت پتروشیمی خراسان اشاره و بر ضرورت اجرای تعهدات،تکالیف و مأموریت ها و نیز مصوبات این سفر  از سوی مسئولان استانی به ویژه مدیریت و دست اندرکاران این مجموعه صنعتی تا حصول نتیجه تاکید کرد. 

وی اجرای فاز دو پتروشیمی و نیز استفاده از منابع تأمین آب جایگزین برای این مجموعه را از جمله ضرورت ها و نیازهای اساسی استان برشمرد و تصریح کرد:طبعا با راه اندازی فاز دوم می توان با افزایش توان تولید و صادرات، علاوه بر رونق و شکوفایی اقتصادی، فرصت های بسیار مناسب شغلی نیز ایجاد کرد و از طرفی با توجه به محدودیت های منابع آبی در حوزه شرب و  مصارف کشاورزی در استان  به ویژه وجود  تنش آبی طی چند سال اخیر به نظر می رسد بکارگیری پساب ناشی از خروجی تصفیه خانه فاضلاب در مصارف صنعتی این مجموعه می تواند با ایجاد فرصت های متناسب در مدیریت منابع آبی  مشکلات این حوزه  بطور سازنده و راهگشا ساماندهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده استفاده از ظرفیت های ارزشمند داخل استان به ویژه اشتغال زایی برای نیروی های بومی و محلی  را دیگر  مطالبه بسیار جدی  مردمی عنوان و اظهار کرد: لازم است با اتخاذ تدابیر لازم به‌ویژه در زمان راه اندازی فاز دوم  فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان داخل استان فراهم شود.

سید جواد ایلانی نیز  با بیان اینکه دستگاه قضایی بدور از هر گونه ملاحظات سیاسی از تولید و اشتغال داخل استان بطور تمام قد حمایت خواهد کرد، گفت:با توجه به استقلال قوه قضاییه و رویکردهای  دستگاه قضایی که اساسا فاقد ملاحظات سیاسی است، طبعا ماهیت حمایت ها نیز علاوه بر  بهره مندی از شفافیت، اصولا فاقد شعارزدگی و واقعی،محسوس و ملموس و در عین حال پیوسته خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند این مجموعه صنعتی به‌ویژه در بعد صادرات محصولات پتروشیمی به خارج از کشور تقویت سازوکارهای نظارتی و مراقبتی را از جمله در حوزه توجه به مقررات پدافند غیرعامل به منظور جلوگیری از تهدیدات و آسیب های احتمالی خواستار شد.

یوسف حسنی شهپر نیز در بازدید از این مجموعه به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمیایی در شمال کشور یاد و تصریح کرد: محصولات این مجتمع صنعتی اعم از اوره،ملامین و آمونیاک علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور به کشورهای مختلف از جمله افغانستان صادر می شود.

سرپرست پتروشیمی خراسان اظهار کرد : مسئولان استانی،  آماده و پای کار هستند تا ما این دو طرح را انجام و شرایط اقتصادی این مجتمع و درآمد‌های خود را توسعه بخشیم.

سرپرست پتروشیمی خراسان خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ نفر از کارکنان نفتی در این شرکت شاغلند که اکثر رده‌های مدیریتی را بر عهده دارند و باسابقه بیش از ۳۰ سال در آستانه بازنشستگی هستند.

 حسنی گفت : تامین منابع آبی پایدار برای مجتمع و طرح انتقال پساب در دست اقدام است.

وی اظهار کرد : اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان یک الزام واقعی برای ادامه حیات این شرکت است و بنا داریم هرچه سریعتر وارد گام عملیاتی شویم.

 شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵ بـه بهره برداری رسید.

گفتنی است این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث شده و دارای واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *