قضات محاکم تجدیدنظر بازوان مشورتی دادگستری

18:29 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۵۷۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه : قضات محاکم تجدید نظر استان با دانش بالای حقوقی ظرفیت مطلوبی هستند، گفت: همکاران تجدیدنظر استان بازوان مشورتی برای همه همکاران هستند.

 خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی در نشست قضایی محاکم تجدیدنظر استان با اشاره به اینکه ویروس کرونا موجب تعطیلی نشست های قضایی شده بود گفت : اکنون فرصت پیش آمده تا مجدداً این نشست ها دایر و نهایت استفاده را از آن برد.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: نشست های قضایی باید پربارتر و علمی‌تر برای رفع مشکلات قضایی همکاران به صورت مرتب تشکیل شود چرا که در کار قضاء مشورت از ضروریات هست.

 وی افزود: قضات محاکم تجدید نظر استان با دانش بالای حقوقی ظرفیت مطلوبی هستند که نباید فقط برای رسیدگی و صدور رای در شعبه اختصاص یابند و باید از علم  و تجربه گرانبهای این بزرگواران در امور قضایی استان نهایت بهره را برد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه همکاران تجدیدنظر استان بازوان مشورتی برای همه همکاران می باشند گفت: علم و دانش و تجربه قضات تجدیدنظر یک گنجینه گران بها و ثروتی ارزشمند است که نباید از آن غافل شویم چرا که اگر این علم و تجربه در اختیار مجموعه دستگاه قضایی و قضات استان قرار گیرد یقیناً اتقان و استحکام آراء  بصورت چشم گیری رشد خواهد داشت.

 رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: این نشست های قضایی فرصتی مناسب برای رویه سازی قضایی در خصوص رفع اختلافات و برطرف نمودن اختلاف نظرها و سلیقه ها می باشد

 وی افزود:  برخی اختلاف نظرها بین محاکم بدوی و تجدیدنظر می‌تواند در این نشست های علمی و تخصصی حل و فصل شود و با بهره‌گیری از دانش  همکاران محترم تجدیدنظر رویه سازی قضایی را در دادگستری استان معمول نمود.

 عتباتی در پایان ضمن تاکید بر حضور حداکثری قضات محترم تجدیدنظر استان در نشست‌های قضایی، ابراز امیدواری کرد خروجی نشست های علمی و تخصصی قضایی به حل مشکلات مردم و ارتقاء عملکرد قضایی دادگستری استان منتهی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *