نوری: ترسیدند استقلال مقابل سپاهان برنده شود/ هرکاری می‌کنند استقلال را زمین بزنند

8:45 - 21 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۵۰۳۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال مقابل سپاهان یک فینال زودرس را تجربه می کند و پیروزی برای هر یک از دو تیم آن چنان روحیه بخش خواهد بود که می تواند حتی سرنوشت دو تیم را برای ادامه فصل تعیین کرد.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار استقلال و سپاهان در هفته نخست بیست و دومین دوره لیگ برتر ایران اظهار داشت: استقلال مقابل سپاهان یک فینال زودرس را تجربه می‌کند و پیروزی برای هر یک از دو تیم آن چنان روحیه بخش خواهد بود که می‌تواند حتی سرنوشت دو تیم را برای ادامه فصل تعیین کرد.

وی افزود: اینکه استقلال و سپاهان در هفته اول لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند هم خوب است و هم بد، زیرا استقلال می‌تواند از این شانس که سپاهان درگیر هماهنگی بین بازیکنانش است و اولین بازی هم در آزادی است استفاده کند. از طرف مقابل اگر استقلال در خانه ببازد قطعاً در روحیه‌شان تاثیر منفی می‌گذارد. سپاهان بازیکنان گرانقیمت و بزرگی به خدمت گرفته و قطعاً یکی از مدعیان اصلی تصاحب جام است. کادرفنی هر دو تیم تغییر کرده و بازنده این دیدار قطعاً شب سختی را خواهد گذراند.

*بازی‌ استقلال و سپاهان اینبار 9 امتیازی است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال پیش از دیدار آبی پوشان مقابل طلایی پوشان اصفهان تصریح کرد: با توجه به قهرمانی استقلال در فصل گذشته اکثر تیم ها امسال برای رویارویی مقابل شاگردان ساپینتو ترس خواهند داشت و همه به دنبال رقم زدن اولین باخت آبی پوشان بعد از یک فصل هستند. سپاهان هنوز هماهنگی لازم را ندارد و استقلال می تواند شروع خوبی را داشته باشد. همیشه بازی‌های استقلال و سپاهان ۶ امتیازی بوده، اما اینبار 9 امتیازی است.

نوری در رابطه با عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات و جذب محمد محبی عنوان کرد: محبی بازیکن خوبی است و انتقالش به استقلال می تواند سکوی پرتاب دوباره او باشد. محبی در سانتاکلارا بیشتر ذخیره بوده تا بازیکن فیکس، اما قاعدتاً به شرایط لیگ ایران بسیار آشنا است و اگر همانند دوران حضورش در سپاهان ظاهر شود قطعاً هم استقلال را کمک می کند و هم باعث پیشرفت دوباره خودش می شود. ما بازیکن می گیریم که در درجه اول تیم موفق شود. مهدی قایدی بازیکن خوبی است، اما به شرطی که مانند گذشته باشد! اگر بیاید و از دوران اوجش فاصله بگیرد و از حواشی دور نشود قطعاً مورد غضب هواداران قرار می گیرد.

*با این مهاجمان تیم‌ها زیر 3 گل از استقلال دریافت نمی‌کنند

وی نسبت به نوع بستن قرارداد بازیکنان با باشگاه ها واکنش نشان داد و افزود: من هیچ کجای دنیا ندیده‌ام که قرار داد بازیکن را ثبت کنند در صورتی که تیم سرمربی ندارد! استقلال اکنون 6 مهاجم فوق‌العاده دارد، اما واقعا این تعداد چرا جذب تیم شدند که بعدها به دلیل نرسیدن بازی به آن ها افت کنند. آرمان رمضانی و ارسلان مطهری بازیکنان خوبی هستند و نبود آن ها در استقلال حیف است. رمضانی در سرزنی مهارت دارد و باید ببینیم آیا جزو تفکرات ساپینتو برای اجرای پلن B هست یا خیر. هر بازیکنی ممکن است جدا شود ما باید به تفکرات ساپینتو احترام بگذاریم و او را حمایت کنیم.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: با بازیکنان تمدید می کنند، با آن ها مذاکره می کنند و جذبشان می کنند و بعد از همه اینها سرمربی جدید را انتخاب می کنند. خب از کجا معلوم که این بازیکنان جزو تفکرات ساپینتو باشد؟ او مجبور است که با این شرایط عجیب بسازد. بازیکنانی مثل کاوه رضایی، پیمان بابایی و دیگر بازیکنانی که جذب شدند قطعا از مهارت و تکنیک خوبی برخوردار هستند، اما ای کاش یک بازیساز با نظر ساپینتو جذب کنند تا برای مهاجمان استقلال موقعیت ایجاد شود. با مهاجمانی که استقلال دارد اگر یک پلی میکر حرفه‌ای داشته باشیم هر تیم زیر 3 گل دریافت نمی کنند.

*تیم‌های دیگر برای دوم، سومی بجنگند

نوری درباره احتمال نبود تماشاگران در افتتاحیه لیگ برتر اظهار کرد: واقعا خنده دار است. قرن 21 هستیم و اینکه بعد از این همه سایت بزرگ، اما یک سایت نداریم که هواداران بتوانند بلیت بازی به این حساسی را تهیه کنند واقعا در نوع خود عجیب است. از نظر من دوستان بهانه دیگری بیاورند. آنها از اینکه استقلال در هفته اول آن هم مقابل سپاهان برنده شود ترس دارند و هرکاری می کنند که تیم را زمین بزنند. چندین سال است که به دنبال VAR هستیم، اما فدراسیون فوتبال ما آنقدر گل و بلبل است که ما را پر توقع کرده، زیرا آن‌ها سایت درست و حسابی ندارند بقیه امکانات که پیشکش!

وی در پایان درباره آینده استقلال در لیگ بیست و دوم خاطرنشان کرد: استقلال پتانسیل قهرمانی در این فصل را دارد. 80 درصد شاکله تیم حفظ شده و قطعاً کادری که اضافه شده این جرأت را دارند که بتوانند صدر جدول را به سلطه خودشان در بیاورند، اما نباید انتظار بیش از حد از آنها داشت. تیم های دیگر برای دوم و سومی بجنگند، زیرا فصل گذشته نشان دادند لایق آن هستند و رقابت نفس گیری داشتند. امیدوارم با همکاری هواداران و پیشکسوتان بار دیگر نام استقلال را روی جام قهرمانی حک کنیم.

گفت‌وگو از محمد خواجوند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *