رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مبارزه با مفاسد در دوره تحول و تعالی شدت گرفته است

21:06 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۹۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مبارزه با مفاسد در دوره تحول و تعالی شدت گرفته است، گفت: مبارزه با فساد در این دوره بدون سر و صدا صورت می‌گیرد و تعداد پرونده‌های جرایم اقتصادی و کثیرالشاکی که منتهی به صدور حکم شده، قابل قیاس با گذشته نیست.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خداییان در جریان سفر استانی به کردستان در جلسه شورای قضایی این استان حضور یافت و ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشت.

وی ضمن خدا قوت به اصحاب رسانه، از آنان به عنوان سربازان جبهه فرهنگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد.

خداییان با تاکید بر نقش موثر خبرنگاران در شفافیت امور، مبارزه با فساد و انعکاس مشکلات مردم به مسئولان برای اصحاب رسانه از درگاه خداوند موفقیت و سلامتی را آرزو کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدامات و برنامه‌های دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی ادامه داد: در دوره تحول و تعالی این افتخار را داریم که مقام معظم رهبری شخصیتی را از دل قوه قضاییه برای ریاست دستگاه عدلیه انتخاب کردند که خود رشد یافته این دستگاه‌ است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در همین مدت کوتاه شاهد رضایتمندی عموم مردم از دستگاه قضایی هستیم، بیان کرد: دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی به دنبال اجرای عدالت واقعی است و برای اجرای عدالت تاکید بر اجرای قانون دارد.

خداییان به برخی از تاکیدات ریاست قوه قضاییه از جمله رعایت حقوق متهم، مبارزه با زمین خواری، ساماندهی اموال تملیکی، حفظ استقلال دستگاه قضایی، اجرای سند تحول قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و اتقان آرا در دوره تحول و تعالی اشاره کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برای هر موضوع در استان برنامه پیشگیرانه تدوین شود، بر استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان واجد شرایط در راستای کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد در دوره تحول و تعالی شدت گرفته است، تصریح کرد: مبارزه با فساد در این دوره بدون سر و صدا صورت می‌گیرد و تعداد پرونده‌های جرایم اقتصادی و کثیرالشاکی که منتهی به صدور حکم شده، قابل قیاس با گذشته نیست.

خداییان با اشاره به این مطلب که رئیس قوه قضاییه همواره در صف مقدم مبارزه با مفاسد به دور از غوغاسالاری بوده است، از جدیت در اجرای سند تحول قضایی خبر داد و گفت: باید همه همت کنیم رضایتمندی مرم از دستگاه قضایی ارتقا یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *