رشد 2 برابری استفاده از پابند الکترونیک در زندان‌های استان اصفهان

9:04 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۵۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل زندان‌های استان اصفهان گفت که سازمان زندان های این استان در سال گذشته 57 میلیارد تومان دستمزد به مددجویان خود پرداخت کرده و این رقم هیچ ارتباطی به کمک های نقدی و غیر نقدی که به خانواده زندانیان می شود ندارد و صرفا پیرو دستمزد مددجو در قبال کار انجام شده، بوده است.

علیرضا بابایی، در گفت و گو با میزان با اشاره به آمار استفاده از پابند الکترونیک از سال گذشته تاکنون بیان کرد: استفاده از پابند الکترونیک در زندان های استان اصفهان با رشد خوبی همراه بوده است.

وی تاکید کرد: استفاده از پابند الکترونیک در زندان های استان اصفهان تقریبا با رشد دو برابری همراه بوده است.

مدیر کل زندان های استان اصفهان در ادامه با اشاره به اشتغال زندانیان در زندان های استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به سند تحول قضایی موضوع اشتغال زندانیان نیز در استان اصفهان مدنظر قرار دارد و فعالیت ها در این بخش رو به جلو است.

بابایی تصریح کرد: همواره تاکیدمان بر اشتغال کیفی تا کمی مددجویان است و البته اشتغال کمی امری مهم است، اما بیش از آنکه به فکر اعداد آمار اشتغال در زندان ها باشیم به فکر کیفیت اشتغالزایی و خروجی آن هستیم.

مدیر کل زندان های استان اصفهان با اشاره به تخصیص دستمزد برای زندانیان بیان کرد: سال گذشته در زمینه تخصیص دستمزد برای اشتغال زندانیان ،57 میلیارد تومان دستمزد پرداخت کردیم. البته این رقم هیچ ارتباطی به کمک های نقدی و غیر نقدی که به خانواده زندانیان پرداخت می شود، ندارد و این عدد صرفا پیرو دستمزد مددجو در قبال کار انجام شده، بوده است.

بابایی با ذکر مجدد این نکته که همواره در زندان های استان اصفهان بر اشتغال کیفی تاکید داریم، تصریح کرد: البته استان اصفهان در زمینه اشتغال کمی هم از جمله استان های برتر قلمداد می شود اما تاکیدمان بر کیفیت اشتغال زندانیان است تا مددجویان مهارت واقعی کسب کرده و بعد از خروج از زندان به این مهارت بپردازند.

وی با بیان اینکه اشتغال زندانیان بهترین تحول برای تغییر و اصلاح رفتار ها است، بیان کرد: اشتغالزایی به خودی خود هدف قلمداد نمی شود و بخش عمده ای از تغییر و اصلاح رفتارها از طریق اشتغال به وجود می آید.

مدیر کل زندان های استان اصفهان با اشاره به مجرمینی با جرائم سرقت تاکید کرد: این افراد یک مهارت را به درستی نیاموخته اند که باید به جای سرقت دست به تلاش و کار زد.

بابایی در ادامه با اشاره به آمار کارگاه های اشتغالزایی مددجویان در زندان های استان اصفهان بیان کرد: کارگاه های اشتغالزایی مددجویان در زندان های استان اصفهان افزایش پیدا کرده است و ما در رشته های مختلف کارگاه آموزشی داریم.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد کارگاه های اشتغالزایی مددجویان بیان کرد: همچنین درون زندان ها سازه های متعددی برای اشتغال زندانیان مدنظر قرار گرفته و در این بخش هم شاهد رشد بودیم. البته قانون گذار هم پیش بینی هایی را در قانون بودجه داشته و تسهیلاتی را برای بخش خصوصی قائل شده است. حتما این مصوبه تشویق می کند تا بخش خصوصی هم بیاید و در اشتغالزایی و ایجاد کارگاه ها اشتغالزایی زندان ها مشارکت داشته باشد.

انهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *