دستورات لازم برای پیگیری مشکل توقف صادرات شرکت دانش‌بنیان سبک لوله نوین کردستان صادر شد

15:22 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۴۴۹
رئیس کارگروه ملی حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان در بازدید از شرکت سبک لوله نوین کردستان از نزدیک در جریان مشکلات این شرکت دانش بنیان قرار گرفت و دستورات لازم جهت پیگیری مشکل توقف صادرات این شرکت را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان و رئیس کارگروه ملی حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان در جریان سفر استانی ذبیح الله خداییان به کردستان، طی نشستی با مسئولان پارک علم و فناوری استان کردستان و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان استان، گفت: موفقیت و دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان کردستان در مقایسه با امکانات و ظرفیت‌های این استان بسیار چشمگیر و قابل توجه است و این موضوع جای تبریک و تشکر دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی تمام قد پشتیبان و حامی شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان کشور است افزود: دستگاه‌های مختلف بر اساس قانون، وظایف و تکالیفی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بر عهده دارند که باید به آنها عمل کنند.

وی ادامه داد: چنانچه شرکت‌های دانش‌بنیان استان با مشکلاتی در حوزه عدم انجام تکالیف دستگاه‌ها مواجه هستند به بازرسی‌کل استان کردستان اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در جمع نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان گفت: باید جلوی واردات محصولات تولید مشابه داخلی مخصوصا محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید می‌شود گرفته شود.

اسدیان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور در برخی موارد که دستگاه‌ها به تکالیف خود در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان عمل نمی‌کردند اقدام به برگزاری بازرسی موردی کرده است که نهایتاً منجر به صدور بخشنامه‌های اجرایی به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

رئیس کارگروه ملی حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان سازمان بازرسی همچنین به مسئولان پارک علم و فناوری استان توصیه کرد زمینه استفاده شرکت‌های دانش بنیان از امکانات دستگاه‌های دیگر مانند دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای را فراهم کنند.

وی همچنین خواستار این شد که ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به کلاس‌های درس دانشگاه‌ها وارد شود.

اتصال شرکت‌های دانش بنیان به بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه توصیه دیگر دکتر اسدیان به مسئولان پارک علم و فناوری استان بود.

معاون سازمان بازرسی کل کشور  به بازرسی‌کل استان کردستان ماموریت داد مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان مانند کمبود فضای فیزیکی پارک علم و فناوری استان را از دستگاه‌های مسئول پیگیری کند و چنانچه این موضوع به نتیجه نرسید به مرکز اعلام شود تا از ظرفیت‌های سازمان بازرسی کل کشور برای رفع آن استفاده شود.

وی با اشاره به مشکلات معافیت مالیاتی و بیمه‌ای شرکت دانش‌بنیان گفت: مبنای سازمان بازرسی کل کشور قانون است و هر کجا تکالیف قانونی وجود دارد سازمان با تمام توان به میدان آمده و حتماً دستگاه را مکلف می‌کند تا قانون را اجرا کنند.

اسدیان ادامه داد: اگر هم قانون وجود نداشته باشد می‌توانیم از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین مجلس شورای اسلامی مشکلات را پیگیری کنیم تا چنانچه ضرورت داشت قانون لازم وضع شود.

گفتنی است اسدیان پیش از این نشست، از مرکز نوآوری و نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری استان کردستان بازدید کرد و ضمن آشنایی با محصولات این شرکت‌ها، پای درد دل و گلایه‌های آنان نشست.

رئیس کارگروه ملی حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان همچنین طی بازدید از شرکت سبک لوله نوین از نزدیک در جریان مشکلات این شرکت دانش بنیان قرار گرفت و دستورات لازم جهت پیگیری مشکل توقف صادرات این شرکت را صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *