رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۲ هزار رای جایگزین حبس در یک‌سال گذشته در دادگستری استان یزد صادر شد

7:59 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۱۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: از تیرماه سال گذشته تا خرداد ماه سال‌جاری ۲ هزار و 319 رای جایگزین حبس از سوی همکاران قضایی استان یزد صادر شده است.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات دادگستری استان یزد در راستای کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است. اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس منجر می‌شود، افزود: علاوه بر آن جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و برچسب مجرمانه خوردن می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: در راستای بخشنامه‌های رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ازهمکاران قضایی استان خواسته شده تا درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این دستورالعمل، زمینه کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مجرمین به جامعه را فراهم کنند.

دهشیری، همچنین عنوان کرد: از تیر ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال‌جاری ۲ هزار و 319 رای جایگزین حبس از سوی همکاران قضایی استان یزد صادر شده و همچنین 189 محکوم با استفاده از پابند الکترونیک از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۲۷ هزار دیدارمردمی در یک سال گذشته توسط مسئولان قضایی یزد انجام شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *