رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارگروه پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار در دادستانی قزوین تشکیل شد

11:00 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۳۸۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، از تشکیل کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار ( کاداستر) در دادسرای مرکز استان قزوین خبر داد.

حسین رجبی در گفت‌و گو با میزان، در رابطه با تشکیل «کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار (کاداستر)»، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته قوه قضاییه مبنی بر تثبیت مالکیت افراد بر اراضی ملی، دولتی، زراعی، موقوفه، شهری و روستایی و اجرای قانون حدنگار، اظهارکرد: برهمین اساس دادسرای مرکز استان قزوین اقدام به تشکیل کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار( کاداستر) در استان کرده است.

وی افزود: این کارگروه در جهت اجرای کامل قانون جامع حد نگار (کاداستر) و مقابله با پدیده زمین خواری و کاهش دعاوی در این حوزه با توجه به نگاه ویژه معظم رهبری به این حوزه و مقولۀ پیشگیری از وقوع جرم و دستور رئیس قوه قضاییه بر اتمام حد نگاری در تمامی ابعاد و اجرای طرح کاداستر «اراضی ملی، دولتی، زراعی، موقوفه، شهری و روستایی» و همچنین به منظورتحقق سند تحول قضایی و همسویی با سیاست‌های تحولی قوه قضاییه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: یکی از معاونین دادستان قزوین به عنوان سرپرست «کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار ( کاداستر)» تعیین شده است تا با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی اجرای قانون حدنگار؛ نسبت به رفع مشکلات و موانع موجود برای اجرای این قانون درسطح استان قزوین اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین بیان کرد: هدف گذاری شده تا استان قزوین اولین استانی باشد که تا پایان سال‌جاری قانون حدنگار را به طور کامل در سطح استان اجرا می کند.

بیشتر بخوانید:

با ورود دستگاه قضا یک شرکت تولیدی دانش بنیان در قزوین احیا شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی کاداستر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *