رشد بیگانه هراسی در آلمان؛ افزایش حمله به پناهجویان در نیمه نخست سال 2022

10:28 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۳۷۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها و داده‌های آماری از رشد بیگانه هراسی و حملات به پناهجویان در آلمان حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – آمارهای جدید نشان می‌دهند که روزانه دستکم دو پناهجو در آلمان هدف حملات لفظی یا فیزیکی قرار می‌گیرند.

به گزارش « sueddeutsche»، روزنامه «نویه اوزنا بروکر»، در گزارشی پیرامون افزایش اقدام‌های خشونت آمیز گروه‌های راستگرای افراطی در آلمان به آمار وزارت کشور آلمان اشاره کرد.

براساس آمار مذکور، روزانه دستکم دو پناهجو در آلمان هدف حمله لفظی یا فیزیکی قرار می‌گیرند و در نیمه اول سال 2022 مقام‌های آلمانی 424 حمله به مهاجران و پناهجویان را ثبت کردند.

براساس گزارش رسانه‌ها، عاملان حملات، خشونت بی سابقه‎ای اعمال می‌کنند.

 86 نفر در نیمه نخست سال جاری خارج از محل اقامت پناهجویان هدف حملاتی قرار گرفتند که منجر به زخمی شدن آن‌ها شد؛ همچنین تعداد این دست حملات در قیاس با سال گذشته افزایش آشکاری داشته و تقریبا یک چهارم حملات شامل اعمال خشونت آمیز مانند آتش زدن، حمله و استفاده از مواد منفجره و سلاح بوده است.

در عین حال، در نیمه نخست سال جاری میلادی 43 حمله به محل اقامت پناهجویان در آلمان صورت گرفته و سازمان‌های امدادی به پناهجویان نیز 12 بار هدف حمله قرار گرفتند.

یکی از سیاستمداران آلمانی می‌گوید: این آمار بار دیگر نشان داد که خشونت نژادپرستانه بخشی از زندگی روزمره در آلمان است و حملات نژادپرستانه رشد زیادی یافته است؛ حق اقامت برای قربانیان و پناهجویان باید به فوریت مورد بررسی قرار بگیرد.

وی همچنین از دولت فدرال و دولت‌های ایالتی آلمان خواست تحقیق مداوم درباره جنایت‌های نژادپرستانه انجام دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *